• Žiadny návrh
UDRŽATEĽNOSŤ

Cezhraničná značka kávy, ktorá prináša inovácie

140-ročný Pascucci sa narodil v Taliansku a vyrástol v Albánsku prostredníctvom miestneho distribútora. Teraz jeho albánska pobočka urobila prvé kroky k ekologickejšej výrobe

Rhiannon Edwards

10/10/2023

Nedávnym príkladom je financovanie Pascucci Albania zo strany Intesa Sanpaolo Albania, 140-ročnej talianskej značky, ktorá v krajine pôsobí od roku 2008. Banka pomohla s investičným plánom vo výške 2,4 mil. EUR na vybudovanie fotovoltaického systému a nákup 19 elektrických vozidiel.

„Táto [investícia] maximalizovala efektívnosť nákladov s nižšími prevádzkovými nákladmi. Nejde však len o znižovanie účtov za energiu,“ hovorí Makeljana Smakaj, partnerka Pascucci Albania. „Stať sa CO2 neutrálnou spoločnosťou je nevyhnutné, pretože naši zákazníci stále viac hľadajú udržateľné produkty, ubytovanie a služby.

„Naše podnikanie vedieme s rešpektom a bezúhonnosťou. Uprednostňovaním záujmov našich zamestnancov, partnerov a zákazníkov sa snažíme neustále vytvárať pridanú hodnotu.“

"Stať sa CO2 neutrálnou spoločnosťou je nevyhnutné, pretože naši zákazníci stále viac hľadajú udržateľné produkty, ubytovanie a služby."

Makeljana Smakaj, partner, AD Pascucci Caffe, Albánsko

Bez financií na podporu spoločností, aby urobili pozitívne environmentálne zmeny, nedosiahneme naše klimatické ciele.

To je dôvod, prečo Intesa Sanpaolo využíva financovanie naprieč svojimi teritoriálnymi bankami na riadenie zmien udržateľnosti v podnikaní.

Nedávnym príkladom je financovanie Pascucci Albania zo strany Intesa Sanpaolo Albania, 140-ročnej talianskej značky, ktorá v krajine pôsobí od roku 2008. Banka pomohla s investičným plánom vo výške 2,4 mil. EUR na vybudovanie fotovoltaického systému a nákup 19 elektrických vozidiel.

„Táto [investícia] maximalizovala efektívnosť nákladov s nižšími prevádzkovými nákladmi. Nejde však len o znižovanie účtov za energiu,“ hovorí Makeljana Smakaj, partnerka Pascucci Albania. „Stať sa CO2 neutrálnou spoločnosťou je nevyhnutné, pretože naši zákazníci stále viac hľadajú udržateľné produkty, ubytovanie a služby.

„Naše podnikanie vedieme s rešpektom a bezúhonnosťou. Uprednostňovaním záujmov našich zamestnancov, partnerov a zákazníkov sa snažíme neustále vytvárať pridanú hodnotu.“

"V súlade s obchodným plánom našej skupiny – ktorý zdôrazňuje skutočný, zmysluplný záväzok voči ESG a premieňa obehové hospodárstvo na realitu."

Alessandro Grillo, vedúci oddelenia Corporate & SME v Intesa Sanpaolo Bank Albania

Alessandro Grillo, vedúci oddelenia Corporate & SME v Intesa Sanpaolo Bank Albania, hovorí: „V súlade s obchodným plánom našej skupiny – ktorý zdôrazňuje skutočný, zmysluplný záväzok voči ESG a premieňa obehové hospodárstvo na realitu – sme skutočne hrdí na to, že môžeme podporiť Pascucciho v jeho zelený prechod.

"Ciele Pascucci sú v súlade s filozofiou našej skupiny o cezhraničnom raste, ktorý sa tiež snaží chrániť našu planétu."

Historické značky môžu inovovať

Pascucciho začiatky siahajú do roku 1883, keď Antonio Pascucci, potomok tkáčov, začal s potravinárskymi výrobkami, z ktorých jedným bola nepražená káva dovážaná z Anglicka.

V roku 1935 Alberto Pascucci pokračoval v podnikaní, ktoré začal jeho otec Antonio, otvorením rodinného obchodu v Monte Cerignone, Pesaro e Urbino, ktorý sa neskôr stal miestom rastu značky Pascucci. Klíma v oblasti poskytuje optimálnu rovnováhu vlhkosti nepražených kávových zŕn.

V 50. rokoch 20. storočia bol inštalovaný prvý výrobný závod na praženie kávy v mierke a v roku 1963 Alberto zostavil prvú pražiareň s nepriamym ohňom, ktorá produkovala homogénne praženie vhodné pre kávu espresso.

"Chceme zabezpečiť, aby naši klienti mali záujem s nami obchodovať. Čo je však dôležitejšie, chceme vytvárať udržateľnú hodnotu a zároveň inovovať spôsob, akým podnikáme."

Alice Grittini, vedúca trvalo udržateľného rozvoja skupiny Intesa Sanpaolo

V roku 2000 sa značka rozrástla do priameho maloobchodu so sériou obchodov Caffe Pascucci, jediným predajným miestom značky Pascucci.

V roku 2008 bola značka uvedená na albánsky trh, pričom jediným partnerom bol Adrian Bardhi. Priamo spolupracoval s Albertom Pascuccim a venoval sa predstaveniu a distribúcii značky Pascucci v Albánsku. Dnes je lídrom na trhu kávových značiek v krajine.

Tento rok spoločnosť získala jedno z ocenení Intesa Sanpaolo Albania za svoj záväzok voči ESG. Ocenenia uznávajú najlepšie obchodné modely a umožňujú spoločnostiam ďalší rozvoj a zviditeľnenie na národnej úrovni.

Alice Grittini, vedúca trvalo udržateľného rozvoja skupiny Intesa Sanpaolo, hovorí: „Veríme, že dohoda s Pascucci je veľmi dôležitá transakcia – povedala by som, že ide o medzník, ktorý by mali nasledovať aj ostatní.

 „Chceme zabezpečiť, aby naši klienti mali záujem s nami obchodovať. Čo je však dôležitejšie, chceme vytvárať udržateľnú hodnotu a zároveň inovovať spôsob, akým podnikáme.“

Zdielať

Súvisiace články

Prehodnotenie financií pre udržateľný svet
Finančná gramotnosť žien – cesta k zmysluplnej zmene
Ako Intesa Sanpaolo podporuje kultúru inklúzie
Potrebujete pomoc?

Odpovieme na všetky vaše otázky.