3D Secure
Čo je 3D Secure?
Ide o službu, ktorá kvôli zvýšeniu bezpečnosti dodatočne overí Vaše platby platobnými kartami VISA a Mastercard. Počas platby kartou na internete sa zobrazí výzva na potvrdenie platby cez 3D Secure. Slovenské aj zahraničné internetové obchody, ktoré podporujú overovanie cez 3D Secure, sú označené logami Mastercard ID Check a Visa Secure.
Ako potvrdím platbu cez 3D Secure?
Platbu môžete potvrdiť jedným z týchto 3 spôsobov:
- Priamo v mobilnej aplikácii banky cez Mobilný PIN alebo odtlačok prsta / FaceID
- SMS kódom a heslom ku karte
- Kódom z aplikácie VÚB token
Potvrdenie cez bankovú mobilnú aplikáciu
Na overenie platieb Vám postačí aktivovaná banková mobilná aplikácia. Platbu kartou potvrdíte mobilným PINom alebo odtlačkom prsta/Face ID na Vašom telefóne.
1.
Po zadaní údajov o karte (číslo karty, exspirácia a CVC/CVV kód) sa zobrazí obrazovka s podrobným postupom, ako potvrdiť platbu kartou.
2.
Otvorte si push notifikáciu, ktorú sme Vám poslali na zariadenie s bankovou mobilnou aplikáciou. Ak si však push notifikáciu nevšimnete alebo sa Vám nezobrazí, platbu môžete potvrdiť aj priamo po prihlásení sa do bankovej mobilnej aplikácie.
3.
Následne sa Vám zobrazí detail platby kartou, ktorú potvrdzujete. Platbu potvrďte buď Mobilným PINom ( kód na prihlásenie sa do aplikácie) alebo biometrickými údajmi – odtlačkom prsta alebo Face ID.
4.
Po úspešnom overení platby sa vráťte na stránku obchodníka.
Potvrdenie cez SMS kód a heslo ku karte
Ak pri potvrdení platby kartou na internete zadávate kód z SMS správy, budete z dôvodu zvýšenia bezpečnosti zadávať už aj svoje HESLO KU KARTE.
1.
Ak ste si zvolili overenie cez SMS kód a heslo ku karte, zobrazí sa obrazovka na zadanie SMS kódu, ktorý sme Vám zaslali na Vaše telefónne číslo.
2.
Na ďalšej obrazovke je potrebné zadať heslo ku karte. Ak si heslo ku karte nepamätáte, pozrite si ho vopred vo svojom Internet bankingu v Detaile karty. Postup ako heslo nájsť alebo zmeniť v Internet bankingu nájdete TU. Zobrazené heslo si zapamätajte, budete ho zadávať vždy pri potvrdzovaní platby kartou na internete.
3.
Po úspešnom overení platby sa vráťte na stránku obchodníka.
Potvrdenie cez VÚB token
Potvrdenie platby kartou na internete cez aplikáciu VÚB Token
Nový postup potvrdenia platby kartou na internete:
1.
Ak ste si zvolili overenie cez aplikáciu VÚB Token, zobrazí sa Vám stránka s QR kódom, ktorý naskenujete do tejto aplikácie. Platbu kartou potvrdíte tak, že zadáte vygenerovaný kód z aplikácie VÚB Mobilný Token.
2.
Po úspešnom overení platby sa vráťte na stránku obchodníka.
Heslo ku karte je bezpečnostný prvok, ktorý je uvedený vo Vašej zmluve ku karte. Nájdete ho aj vo Vašom Internet Bankingu v Detaile karty. Tu si ho môžete nielen zobraziť, ale aj kedykoľvek bezplatne zmeniť. Postup ako nájsť alebo zmeniť heslo ku karte v Internet Bankingu nájdete TU.
Ak službu Internet Banking nevyužívate, Vaše heslo môžete získať aj prostredníctvom ktorejkoľvek pobočky VÚB banky. Heslo bude poskytnuté výlučne Vám ako držiteľovi karty po overení Vašej identity cez občiansky preukaz.
Na zadanie správneho bezpečnostného kódu a hesla do systému máte tri pokusy. V prípade, že bezpečnostný údaj bude zadaný trikrát nesprávne, budete presmerovaný na stránku obchodníka a kvôli bezpečnosti Vám na 60 minút nebude umožnené vykonávať 3D Secure internetové platby kartou. Po uplynutí 60 minút môžete kartou opäť platiť aj na internete.
Ak zadáte bezpečnostný kód a heslo opakovane nesprávne, nastane blokácia karty pre 3D Secure platby na internete. O odblokovanie karty pre internetové platby môžete požiadať telefonicky na službe Kontakt (0850 123 000, zo zahraničia +421 2 4855 5970).
POZOR! Pri SMS autorizácii sa bezpečnostný kód zadáva vždy len raz. Ak sa pri jeho zadávaní pomýlite, vyžiadajte si zaslanie novej autorizačnej SMS správy kliknutím na ikonu „Zaslať nový SMS kód“. Bude vám vygenerovaná a odoslaná SMS správa s novým bezpečnostným kódom.
Aby ste mohli využívať tento nový spôsob potvrdzovania platieb, je potrebné, aby ste mali svoj mobilný telefón pripojený na internet. Vo svojom telefóne musíte mať nainštalovanú a aktivovanú bankovú mobilnú aplikáciu a v telefóne a aj v aplikácii povolené zasielanie push notifikácií. Odporúčame tiež aktualizovať si internetový prehliadač Chrome na mobilnom zariadení na aktuálnu verziu.
Mobilný PIN (mPIN) predstavuje numerický kód, ktorý si volíte sám pri aktivácii bankovej mobilnej aplikácie. Tento bezpečnostný prvok slúži na prihlasovanie do aplikácie, na autorizovanie operácií v službách Internet banking, na telefonickom centre Kontakt a v mobilnej aplikácii.
Váš mobilný telefón musí podporovať používanie odtlačku prsta/Face ID a potom ním môžete potvrdzovať platby kartou na internete až do výšky 1 000 eur/1 platba. Zároveň je potrebné aktivovať autorizáciu kartových transakcií cez skener odtlačku prsta v aplikácii VÚB Mobil Banking – Nastavenia – Prihlásenie odtlačkom prsta – Autorizácia kartových transakcií.
Keď Vám nepríde push notifikácia alebo si ju omylom zrušíte, otvorte si bankovú mobilnú aplikáciu. Upozorníme Vás na čakajúcu autorizáciu a budete môcť pokračovať v potvrdení platby. Ak by sa stalo, že včas na push notifikáciu nekliknete a nepotvrdíte Vašu platbu kartou cez bankovú mobilnú aplikáciu, pošleme Vám bezpečnostný kód do SMS správy.
V prípade, že nemáte zriadený Nonstop Banking a teda nemáte zriadený žiadny bezpečnostný prvok, nebudete môcť vykonať platbu kartou na internete u obchodníkov, ktorí podporujú službu 3D Secure. Nonstop Banking je možné zriadiť si online na stránke Zriadenie Internet Bankingu alebo v ktorejkoľvek pobočke VÚB. Aktivácia, ako aj využívanie Nonstop Bankingu, je bezplatné a potvrdzovanie platieb cez 3D Secure nie je spojené so žiadnymi dodatočnými poplatkami.
V prípade, že využívate viac bezpečnostných prvkov v rámci Nonstop bankingu, môže sa Vám zobraziť obrazovka s bezpečnostnými prvkami, ktoré máte k dispozícii. Z nich si môžete zvoliť jeden, ktorý chcete použiť na overenie danej internetovej platby kartou. Najjednoduchší a najrýchlejší spôsob overenia je cez bankovú mobilnú aplikáciu. Platbu v tomto prípade potvrdíte Mobilným PINom alebo odtlačkom prsta/Face ID.
V tomto prípade platba nebola úspešne autorizovaná. Autorizácia znamená overenie platby voči stavu karty, zostatku na účte, limitom. Platba môže byť zamietnutá z dôvodu nedostatočného limitu na platbu, zostatku účtu a podobne. Niekedy sa môže stať, že platba po úspešnej autentifikácii ani nepríde na autorizáciu, to znamená, že platba zlyhala ešte pred autorizáciou. Dôvodom môže byť pomalé internetové spojenie.
Dôvod zamietnutia platby si môžete overiť na službe Kontakt (0850 123 000, zo zahraničia +421 2 4855 5970).
U obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure, postačuje zadanie údajov o karte (číslo karty, platnosť a 3-miestny kód zo zadnej strany karty). Pri takejto platbe je nevyhnutná veľká obozretnosť, keďže nebezpečenstvo zneužitia platobnej karty je v nezabezpečenom prostredí oveľa vyššie. Transakcia prebehne bez overenia držiteľa karty prostredníctvom bezpečnostných prvkov k Nonstop Bankingu.
Táto platba bola zrejme bankou vyhodnotená ako bezpečná a teda nebolo potrebné jej potvrdenie cez bezpečnostný prvok. Môže sa to stať napríklad ak platíte nízku sumu alebo realizujete opakujúcu sa platbu.
Okamžite prosím zavolajte na službu Kontakt (0850 123 000, zo zahraničia +421 2 4855 5970) kde túto platbu preveríme. Ak ste platbu nerobili, Vašu kartu deaktivujeme alebo trvalo zablokujeme, aby sme predišli jej zneužitiu. Deaktiváciu / trvalú blokáciu karty môžete spraviť aj cez bankovú mobilnú aplikáciu.