Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami
Všeobecná úverová banka, a.s., so sídlom Mlynské nivy 1, Bratislava, IČO: 31 320 155, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č. 341/B (ďalej len „Banka“) v súlade s ustanovením § 6 zákona č. 351/2022 Z.z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon“), týmto informuje o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej finančnej služby v zmysle ustanovenia § 3 písm. l.) Zákona (ďalej len „Služba“) a o súlade poskytovaných Služieb Bankou s týmito požiadavkami.
A. Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím
Banka zabezpečí, aby sa Služba poskytovala tak, aby
- bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní Služby, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím,
- boli informácie o fungovaní Služby, a ak sa pri poskytovaní Služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení Služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi:
- sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
- poskytované zrozumiteľným spôsobom,
- poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
- sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
- poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
- sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
- poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
- webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.
B. Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím
Pri poskytovaní Služby musí byť:
- zabezpečené poskytovanie metód identifikácie, elektronických podpisov, bezpečnosti a platobných služieb, ktoré sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- zabezpečené, aby boli poskytované informácie zrozumiteľné, a to bez toho, aby bola presiahnutá úroveň komplexnosti B2 (stredne pokročilá) spoločného európskeho referenčného rámca Rady Európy pre jazyky.
C. Informácie o súlade poskytovaných Služieb Bankou s požiadavkami na prístupnosť poskytovanej Služby
Všeobecný opis Služby v prístupných formátoch
Banka pristupuje ku všetkým svojím klientom a potenciálnym klientom, vrátane osôb so zdravotným postihnutím, spôsobom, ktorý umožňuje plnohodnotne a uspokojivo využívať Služby Banky. V snahe zabezpečiť dostupnosť informácií v zrozumiteľnej a technicky prístupnej forme Banka poskytuje informácie v rôznych formátoch (dokumenty, osobný kontakt, digitálny obsah), ktoré sú prístupné aj pre osoby s rôznymi zdravotnými postihnutiami. Rovnako pristupuje aj k výrobkom, ktorých využívanie je nevyhnutné na poskytnutie Služby. Banka sa taktiež snaží odstraňovať digitálne bariéry, ktoré by mohli brániť plnohodnotnému využívaniu Služieb a tiež výrobkov používaných na poskytovanie Služieb.
Opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie toho, ako Služba funguje
Banka poskytuje Služby prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov. Klienti a potenciálni klienti, vrátane osôb so zdravotným postihnutím, môžu pristupovať k Službe osobne na obchodných miestach Banky, telefonicky alebo aj prostredníctvom webových sídiel a mobilných aplikácií.
Opis spôsobu, akým Služba spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím
Služby poskytované na Obchodných miestach
- Banka prispôsobila klientsku dokumentáciu tak, aby bola spôsobilá pre asistenčné technológie klientov alebo potenciálnych klientov (čítače obrazovky);
- Pobočky Banky sú upravené tak, aby umožňovali obsluhu technických zariadení potrebných pre uskutočnenie poradenských rozhovorov aj osobám s obmedzeným dosahom;
- Banka zabezpečila priestory pobočiek tak, aby poskytovali primeranú úroveň súkromia aj pre osoby so zdravotným postihnutím;
- Pobočky Banky sú navrhnuté ako bezbariérové - prehľad bezbariérových pobočiek s bezbariérovým prístupom;
- Klientom so sluchovým alebo hlasovým postihnutím je prístupná možnosť písomnej formy komunikácie.
Služby dostupné prostredníctvom webového sídla Banky
- Na webovom sídle www.vub.sk je zabezpečená kompatibilibita obsahového charakteru - štruktúrovanie nadpisov, sémantika zoznamov, tabuliek, alternatívne texty, úpravy textu odkazov, otitulkovanie videí;
- Banka zabezpečuje prístupnosť cookies bannera, kontrastný pomer checkboxov, ovládanie prostredníctvom klávesnice;
- Pre niektoré súbory na stiahnutie bola doplnená informácia o type a veľkosti daného súboru.
Klientska dokumentácia
- Banka vykonala úpravy zamerané na správne označenie dokumentov, vytvorenie sémantiky obsahu a zabezpečenie dostatočnej čitateľnosti pomocou čítačov obrazovky.
Služby dostupné v mobilnej aplikácii
- V aplikácii VÚB Mobile banking dostupnej pre zariadenia s operačným systémom Android boli zosúladené a sprístupnené aj pre osoby so zdravotným postihnutím nasledovné funkcionality: Aktivácia, Prihlásenie, Domovská obrazovka, Platby, Účty, Karty, Úvery, Investície, Ponuka produktov, Nastavenia, Banka na diaľku, Výber z bankomatu, Schránka správ, Moje dokumenty, Môj profil;
- Banka vytvorila návod, ako si vo svojom zariadení zmeniť nastavenia súvisiace s veľkosťou písma a možnosťou využitia zväčšovacej lupy.
Služba Kontakt
- Klienti a potenciálni klienti, vrátane osôb so sluchovým alebo hlasovým postihnutím, môžu využiť písomnú komunikáciu s našim Kontaktným centrom. Kontaktné údaje sú k dispozícii na našom webovom sídle https://www.vub.sk/ludia/kontakt.html
Všetky informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť Služby a o súlade Služby s požiadavkami sú počas celej doby poskytovania Služby uvedené na webstránke www.vub.sk. Banka ich poskytuje v písomnej aj ústnej forme, a aj spôsobom, ktorý je prístupný pre osoby so zdravotným postihnutím.