Cezhraničné zriaďovanie platobného účtu
Spôsob a forma podania žiadosti o spoluprácu
Žiadosť o spoluprácu podáva spotrebiteľ v slovenskom jazyku, v listinnej podobe - osobne alebo poštou. Žiadosť o spoluprácu doručovaná poštou, musí obsahovať úradné osvedčenie pravosti podpisu.
V žiadosti o spoluprácu musí byť uvedený dátum, kedy má poskytovateľ platobných služieb poskytnúť spotrebiteľovi požadovanú spoluprácu.
Formy spolupráce
1. poskytnutie informácií spotrebiteľovi
- o jeho úhradách a inkasách, vrátane trvalých príkazov ku dňu podania žiadosti o spolupráci
- najmä o type ochrany platobného účtu spotrebiteľa voči inkasu, o referencii mandátu na inkaso a o jedinečnom identifikátore príjemcu inkasa, ak ide o inkaso v eurách
- o prichádzajúcich trvalých príkazoch na úhradu a inkasách, ktoré sa vykonali na platobnom účte spotrebiteľa v posledných 13 mesiacoch.
2. prevod finančných prostriedkov z platobného účtu spotrebiteľa na platobný účet zriadený spotrebiteľom, alebo ktorého je spotrebiteľ majiteľom u poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte, ak žiadosť o spoluprácu zahŕňa údaje umožňujúce identifikáciu poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte a platobného účtu spotrebiteľa
3. zrušenie platobného účtu spotrebiteľa.
Lehoty súvisiace s cezhraničným zriaďovaním platobného účtu
1. poskytnutie požadovanej spolupráce
- v deň určený spotrebiteľom v žiadosti o spoluprácu
- v šiesty pracovný deň po doručení žiadosti o spoluprácu poskytovateľovi platobných služieb, ak spotrebiteľ určil v žiadosti o spoluprácu deň, ktorý je kratší ako šesť pracovných dní odo dňa nasledujúceho po doručení žiadosti o spoluprácu
2. doplnenie neúplnej alebo nesprávne vyplnenej žiadosti o spoluprácu, na základe výzvy doručenej spotrebiteľovi poskytovateľom platobných služieb
- desať pracovných dní od doručenia výzvy spotrebiteľovi
3. informovanie spotrebiteľa o zamietnutí žiadosti o spoluprácu a dôvodoch zamietnutia
- bezodkladne
4. prevod finančných prostriedkov na účet spotrebiteľa u poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte, ak spotrebiteľ o to požiada a ak tomu nebránia záväzky spotrebiteľa k platobnému účtu
- v deň určený spotrebiteľom v žiadosti o spoluprácu, najskôr 20 pracovných dní odo dňa prijatia riadnej a úplnej žiadosti o spoluprácu, ak sa poskytovateľ platobných služieb a spotrebiteľ nedohodnú inak
5. prevod zostatku finančných prostriedkov na účet spotrebiteľa u poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte, ak spotrebiteľ o to požiada a ak tomu nebránia záväzky spotrebiteľa k platobnému účtu
- v deň ukončenia výpovednej lehoty pri vypovedaní rámcovej zmluvy u poskytovateľa platobných služieb
6. informovanie spotrebiteľa o záväzkoch, ktoré bránia prevodu finančných prostriedkov, ak spotrebiteľ žiada poskytovateľa platobných služieb o prevod prostriedkov na platobný účet spotrebiteľa u poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte
- bezodkladne
7. informovanie spotrebiteľa o záväzkoch, ktoré bránia zrušeniu platobného účtu, ak spotrebiteľa žiada poskytovateľa platobných služieb o zrušenie platobného účtu
- bezodkladne
8. odstránenie prekážky zo strany spotrebiteľa, ktorá bráni prevodu peňažných prostriedkov na platobný účet u poskytovateľa platobných služieb v inom členskom štáte alebo ktorá bráni zrušeniu platobného účtu u poskytovateľa platobných služieb, ak o prevod peňažných prostriedkov alebo zrušenie účtu spotrebiteľ žiada v žiadosti o spoluprácu
- lehota určená bankou