Kontakt Internet banking IB Search ×


Prihlasovanie do online kanálov

Prihlásenie do aplikácie VÚB Mobil Banking

Do aplikácie sa prihlasujete pomocou 4-miestneho Mobilného PINu, ktorý si zvolíte sami pri aktivácii aplikácie. Na prihlasovanie je možné využiť aj odtlačok prsta/Touch ID alebo Face ID na zariadeniach, ktoré to podporujú.

Chcem zistiť viac o aplikácii Mobil banking.


Aplikáciu VÚB Mobile Banking si do vášho
mobilu stiahnete tu:
 

Google play App Store

Google Play


Apple App store


Huawei AppGallery

Prihlásenie do Internet bankingu

Pri prihlasovaní zadáte vaše Identifikačné číslo a heslo. Ak náš systém dynamického vyhodnocovania rizika vyhodnotí vaše prihlásenie ako bezpečné, do Internet bankingu vás pustí bez dodatočnej autorizácie.

V prípade, ak vyhodnotí zvýšene riziko, bude vyžadovať potvrdenie vašej identity zadaním jednorazového bezpečnostného kódu (Mobilný PIN, SMS autorizácia, Token, Mobilný Token).

Prihlásiť sa do IB



Ako bezpečne pracovať s našimi online kanálmi

VÚB banka kladie veľký dôraz na bezpečnosť financií svojich klientov a každý jeden z týchto prvkov spĺňa prísne kritériá.
 

Ak by sme mali porovnať bezpečnosť Internet a Mobil bankingu, tak len za predpokladu, že má používateľ k dispozícií počítač s aktualizovaným operačným systémom, s kvalitným antivírovým programom s bezpečným internetovým pripojením a používa silné heslá. Vtedy by sme mohli povedať, že Internet banking je rovnakou bezpečnou formou prístupu k účtu ako VÚB Mobil Banking.

Ale ruku na srdce, naozaj dodržiavame všetky odporúčania pre náš počítač? Ak sme len bežní používatelia, tak je lepšia voľba VÚB Mobil Banking, ktorý využíva moderný bezpečnostný prvok Mobilný PIN (mPIN). Samozrejme, je potrebné tiež dbať na aktualizáciu systému, aplikácie, nepoužívať softvéry tretích strán, ktoré obchádzajú systémové nastavenie a povolenia telefónu a zároveň si dať pozor, aby nám niekto nepozeral cez plece, keď sa do mobilnej aplikácie prihlasuje.

Mobilný PIN (mPIN) predstavuje štvormiestny numerický kód, ktorý si volíte sám pri aktivácii aplikácie VÚB Mobil Banking. Tento bezpečnostný prvok slúži na prihlasovanie a autorizovanie operácií v službách Internet banking, a na telefonickom centre Kontakt a v mobilnej aplikácii VÚB Mobil Banking. Mobilný PIN nie je len 4 miestny kód slúžiaci autorizáciu online operácií, ale je to aj vstupná brána do nášho VÚB Mobil Bankingu, s ktorým okrem vysokej bezpečnosti získavate aj rýchly prístup ku vašim financiám.

Výhody mobilného PIN (mPIN-u):

  • najvyššia miera zabezpečenia
  • neobmedzený denný limit
  • široké využitie v rámci viacerých bankových služieb
  • nízka pravdepodobnosť zneužitia osobných údajov a odcudzenia vašich financií (phishing)
  • už čoskoro aj potvrdzovanie platieb kartou na internete

Pre využívanie Mobilného PINu (mPIN-u) potrebujete:

  • nainštalovanú a aktivovanú mobilnú aplikáciu VÚB Mobil Banking
  • mobilný telefón s operačným systémom Android 5 a viac, iOS 10 a viac
  • dátové pripojenie

Kde môžete mPIN využiť:
 

  • Na prihlasovanie do aplikácie VÚB Mobil Banking
  • Na potvrdzovanie operácií v aplikácií VÚB Mobil Banking
  • Na podpisovanie dokumentácie v aplikácii VÚB Mobil Banking
  • Na prihlasovanie do Internet bankingu
  • Na potvrdzovanie operácií v Internet bankingu
  • Na podpisovanie dokumentácie v Internet bankingu
  • Na potvrdzovanie platieb cez službu ePlatby VÚB
  • Na prihlasovanie do služby Kontakt
  • Na potvrdzovanie operácií cez službu Kontakt  

Príklad potvrdzovania operácie v Internet bankingu:


1


V Internet bankingu si na potvrdenie
operácie zvoľte Mobilný PIN (mPIN)

 



2



Na Vaše mobilné zariadenie, kde máte aktivovanú aplikáciu VÚB Mobil Banking, vám príde PUSH notifikácia



3



Zadajte svoj 4-miestny Mobilný PIN (mPIN) , ktorý ste si zvolili pri aktivácii aplikácie VÚB Mobil Banking



4



Operácia bude automaticky úspešne autorizovaná

 

Najčastejšie kladené otázky

 

Aký maximálny denný limit má bezpečnostný prvok Mobilný PIN (mPIN)?

Pri zriadení Mobilného PINu sa vám automaticky nastaví rovnaký limit ako na SMS autorizácii, ktorou potvrdíte aktiváciu aplikácie VÚB Mobil Banking. Následne si limit môžete zvýšiť na pobočke, pričom maximálny denný limit na Mobilný PIN nie je obmedzený.

Čo sa stane ak zabudnem svoj Mobilný PIN (mPIN)?

Mobilný PIN sa nastavuje iba jednorazovo pri aktivácii aplikácie VÚB Mobil Banking. Ak ste ho zabudli, môžete aplikáciu deaktivovať a znova aktivovať. V rámci aktivácie si viete zvoliť nový Mobilný PIN.

Ako si viem zmeniť Mobilný PIN (mPIN)?

Mobilný PIN (mPIN) sa nastavuje iba jednorazovo pri aktivácii aplikácie. Ak si chcete Mobilný PIN (mPIN) zmeniť, je potrebné aplikáciu deaktivovať a znova aktivovať s novým Mobilným PINom.

Ako si viem upraviť maximálny denný limit pre Mobilný PIN (mPIN)?

Zníženie limitu je možné bez obmedzenia. Dokážete to sami prostredníctvom Internet bankingu, cez službu Kontakt alebo osobne na pobočke. Zvýšenie limitu môžete urobiť do neobmedzenej výšky osobne na pobočke, alebo cez Internet banking a službu Kontakt do prednastavenej výšky limitu iného bezpečnostného prvku, ktorý už máte aktivovaný. Zmena limitu je okamžitá a bezplatná.

Príde mi PUSH správa pre zadanie Mobilného PINu (mPIN-u) (t.j. výzva na autorizáciu) pri potvrdzovaní transakcie v Internet bankingu/cez službu Kontakt na všetky zariadenia, kde mám aktivovanú aplikáciu VÚB Mobil Banking?

Áno, výzva na autorizáciu vo forme push správy príde na všetky zariadenia, kde máte aktivovanú aplikáciu VÚB Mobil Banking. Po zvolení možnosti autorizácie Mobilným PINom pošleme na váš mobilný telefón, kde máte aktivovanú aplikáciu, notifikáciu o autorizácii. Ak by vám správa neprišla, otvorte aplikáciu VÚB Mobil Banking, stlačte ikonku zámku vpravo hore a naskenujte QR kód. Následne potvrďte operáciu Vašim Mobilný PINom. Platnosť prebiehajúcej autorizácie je 3 min.

Aké bezpečné je používanie Mobilného PINu?

Mobilný pin (mPIN) je najviac odporúčaný bezpečnostný prvok, nakoľko ponúka vysokú úroveň zabezpečenia a zároveň vysoký užívateľsky komfort.

 

SMS autorizácia umožňuje potvrdzovať aktívne operácie pomocou 5 znakového alfanumerického kódu. SMS je zasielaná vždy po vyžiadaní na vaše bezpečnostné telefónne číslo. Bezpečnostné telefónne číslo si môžete zmeniť kedykoľvek vo svojom Internet bankingu. Denný limit bezpečnostného prvku je až do výšky 10 000 EUR.

Výhody SMS autorizácie

  • vysoká miera zabezpečenia
  • denný limit: 10 000 EUR/deň
  • jednorazový kód je platný len pre práve vykonávanú operáciu a časová platnosť kódu je obmedzená na 3 minúty
  • možnosť využívania SMS autorizácie aj na vybraných zahraničných predvoľbách krajín

Najčastejšie kladené otázky

Ako si zriadim, zmením a zruším SMS autorizáciu?

  • zriadenie, zmena alebo zrušenie bezpečnostného prvku je bezplatná a je online,
  • zmenu telefónneho čísla pre SMS autorizáciu môže klient vykonať cez Internet banking alebo cez službu Kontakt
  • zrušenie tohto bezpečnostného prvku je možné v ktorejkoľvek pobočke VÚB banky, podmienkou zrušenia SMS autorizácie je, že musíte zároveň vlastniť bezpečnostný prvok Token alebo Mobilný Token.

Ako potvrdím operácie pomocou SMS autorizácie?

  • Autorizačný kód si vyžiadate na potvrdzovacej stránke s vykonávanou operáciou.
  • Autorizačný kód Vám bude zaslaný až po stlačení tlačidla Vyžiadať SMS kód.
  • Skontrolujete si obsah SMS správy.
  • Do textového poľa zadáte 5 miestny autorizačný kód z SMS.
  • Operáciu potvrdíte stlačením tlačidla na potvrdenie operácie.

Aké sú podporované zahraničné predvoľby krajín pre bezpečnostné telefónne číslo pre SMS autorizáciu?

+1, +27, +30, +31, +32, +33, +34, +351, +352, +353, +354, +357, +358, +359, +36, +370, +371, +380, +381, +385, +386, +387, +39, +40, +41, +420, +423, +43, +44, +45, +46, +47, +48, +49, +61, +7, +852, +86, +965, +966, +971, +972

Ako si viem upraviť maximálny denný limit pre SMS autorizáciu?

  • Zníženie limitu je možné bez obmedzenia cez Internet banking, službu Kontakt alebo osobne na pobočke.
  • Zvýšenie limitu môžete urobiť osobne na pobočke, alebo cez Internet banking a službu Kontakt do prednastavenej výšky limitu iného bezpečnostného prvku, ktorý už máte aktivovaný, avšak maximálne do výšky 10 tisíc EUR. Zmena limitu je okamžitá a bezplatná.

Mobilný Token je aplikácia v mobilnom telefóne, ktorá umožňuje potvrdzovať aktívne operácie zadaním 8-miestneho numerického kódu zobrazeného na jeho displeji. Mobilný Token je chránený PIN kódom, ktorý si nastavíte pri aktivácii Mobilného Tokenu.

Mobilný Token odporúčame klientom, ktorí potrebujú vykonávať transakcie s vysokými limitmi a nemajú pripojenie na internet, keďže na použitie aplikácie nie je potrebné internetové pripojenie.

Ako si nainštalovať a aktivovať aplikáciu Mobilný Token?

Viac informácií o používaní Mobilného Tokenu nájdete v manuáli Sprievodca aktiváciou a používaním.

Výhody Mobilného Tokenu

  • možnosť nastavenia až neobmedzeného limitu
  • jednoduchá obsluha aplikácie, moderný dizajn
  • vysoká miera zabezpečenia
  • ochrana PIN kódom, ktorý si sami zvolíte

Najčastejšie kladené otázky

Ako si môžem zriadiť, zrušiť alebo zablokovať Mobilný Token?

Vyžiadanie a aktiváciu Mobilného Tokenu realizujete prostredníctvom služby Internet banking.
Deaktivacia Mobilného Tokenu je možná priamo v Mobilnom Tokene v časti Nastavenia.  Deaktivácia je tiež možná cez Internet banking alebo cez službu Kontakt.

Akým spôsobom môžem potvrdiť operácie pomocou Mobilného Tokenu?

  • Otvorte si aplikáciu Mobilný Token a naskenujte QR kód z obrazovky Internet bankingu
  • Ak máte problém s naskenovaním QR kódu, kliknite na link pre vygenerovanie 16-miestneho kódu, ktorý opíšte do Mobilného Tokenu
  • V ďalšom kroku zadajte do Mobilného Tokenu svoj 4-miestny PIN kód
  • Mobilný Token následne zobrazí na displeji 8-miestny kód, ktorý je platný 3 minúty. Opíšte ho do Internet bankingu do poľa Zadajte kód z aplikácie
  • Operáciu potvrdíte stlačením tlačidla Pokračovať v Internet bankingu

Ako si viem upraviť maximálny denný limit pre Mobilný Token?

  • Zníženie limitu je možné bez obmedzenia cez Internet banking, službu Kontakt alebo osobne na pobočke.
  • Zvýšenie limitu cez Internet banking alebo službu Kontakt je možné maximálne do výšky limitu iného vlastneného bezpečnostného prvku, ktorým zmenu limitu potvrdzujete. Osobne na pobočke je to možné až do bankou povolenej maximálnej výšky.

Bezpečné používanie bankových online služieb

Do Internet bankingu sa prihlasujte výlučne len cez oficiálnu stránku https://nib.vub.sk alebo https://ib.vub.sk.
Na prihlásenie do Internet bankingu využite overenie bezpečnostným
prvkom Mobilný PIN ako najbezpečnejší spôsob.

Neotvárajte emaily od neznámych adresátov, podozrivé prílohy a neznáme odkazy v správach. VÚB banka od vás za žiadnych okolností nebude žiadať zaslanie hesiel, čísel kariet alebo osobných údajov e-mailom.

Do počítača ani mobilu nesťahujte podozrivý softvér a k internetu sa neprihlasujte cez verejné siete. Môže sa totiž stať, že dostanete email alebo SMS, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako z banky alebo od nejakej platobnej služby (napríklad PayPal), kartovej spoločnosti alebo iného naoko dôveryhodného zdroja, no je poslaný z adresy, ktorá sa mierne líši od reálnej.

Na takéto emaily alebo SMS nikdy nereagujte a zmažte ich. Vyzývajú vás v nich väčšinou na aktualizáciu či na odovzdanie osobných údajov (totožnosť, prístupové údaje - mená, ID, heslá) alebo na kliknutie na priložený link, no nikdy na žiadny takýto link neklikajte. Dôveryhodné spoločnosti takto s klientmi nekomunikujú a ani od nich takého kroky nepožadujú.

Pri podozrení na akúkoľvek podozrivú situáciu ihneď volajte 24-hodinovú službu Kontakt
na tel. čísle 0850 123 000, zo zahraničia +421 2 4855 59 70.