Poslať peniaze cez mobil nebolo nikdy jednoduchšie

Potrebuješ sa vyrovnať s priateľom, ktorý zaplatil za obed, alebo sa poskladať na darček kolegovi? Už nemusíš hľadať bankomat ani si pýtať číslo účtu, s VÚB VIAMOM zaplatíš rýchlo a jednoducho.

Ako to funguje

Čo je VIAMO?

VIAMO je revolučná služba, ktorá umožňuje jednoducho a rýchlo vykonávať platby do 500 eur z mobilu na mobil. Stačí poznať telefónne číslo príjemcu. Používateľ si nainštaluje mobilnú aplikáciu VÚB VIAMO a prepojí svoje mobilné číslo s číslom účtu v banke na portáli VIAMO - www.viamo.sk. Ak chce niekomu poslať peniaze, stačí, keď zadá jeho mobilné číslo alebo si vyberie jeho meno z telefónneho zoznamu, zadá sumu a potvrdí PIN kódom. O zaslaní platby sa neregistrovaný príjemca okamžite dozvie z SMS-ky, registrovanému príjemcovi už príde len notifikácia o prijatí peňazí.

 

Časté otázky

Akým spôsobom sa zasielajú peniaze cez službu VÚB VIAMO?

Používateľ si nainštaluje mobilnú aplikáciu VÚB VIAMO a prepojí svoje mobilné číslo s číslom účtu v banke na portáli VIAMO - www.viamo.sk. Ak chce niekomu poslať peniaze, stačí, keď zadá jeho mobilné číslo alebo si vyberie jeho meno z telefónneho zoznamu, zadá sumu a potvrdí PIN kódom. O prijatí platby sa neregistrovaný príjemca okamžite dozvie z SMS-ky, registrovanému príjemcovi už príde len notifikácia o prijatí peňazí. V súčasnosti môžu prevody realizovať len klienti VÚB banky a Tatra banky s aktívnym internet bankingom.

Kedy sa pripíšu prevádzané peniaze na účet príjemcu?

Ak má odosielateľ a príjemca účet vo VÚB banke, peniaze sa prevedú okamžite. V prípade, že príjemca má účet v inej banke, peniaze sa mu pripíšu na účet zvyčajne nasledujúci deň. V oboch prípadoch sú klienti informovaní o pohybe zo služby VÚB VIAMO, a to SMS správou alebo aplikáciou.

Môže používateľ poslať peniaze na účet niekomu, kto nemá smartfón?

Peniaze cez VÚB VIAMO možno poslať komukoľvek, kto má funkčné slovenské mobilné telefónne číslo bez ohľadu na typ telefónu (nemusí mať teda smartfón). Príjemcom môže byť ktokoľvek s účtom v ktorejkoľvek banke registrovanej v Slovenskej republike.

Môže používateľ poslať peniaze niekomu, kto nemá bankový účet?

Nie, služba vyžaduje účet v niektorej slovenskej banke. Na príjem peňazí stačí bežný účet bez aktivovaného internet bankingu.

Aký je rozdiel medzi službou VÚB VIAMO a mobilným bankovníctvom? V čom sa uľahčí postup pre klienta?

Služba VÚB VIAMO poskytuje veľmi jednoduchý spôsob, ako poslať peniaze bez toho, aby ste poznali číslo účtu príjemcu – stačí vám jeho mobilné číslo. Prevody cez VÚB VIAMO sa potvrdzujú PIN kódom. Príjemca dostane informáciu o platbe okamžite (peniaze môže dostať na účet nasledujúci deň, ak je v inej banke).

V prípade mobilného bankovníctva je potrebné pre vykonanie platby zrealizovať podstatne viac krokov (prihlásenie a potvrdenie prihlásenia, zadanie platby, vyplnenie prevodného príkazu – číslo zdrojového a cieľového účtu, suma, splatnosť, poznámka, nepovinné údaje a následne platbu potvrdiť).

Môže mať používateľ v službe spárovaných viacero bankových účtov k jednému smartfónu?

Vo vašom smartfóne môžete mať aktivovanú len jednu VÚB VIAMO aplikáciu, ktorá je prepojená s jedným bankovým účtom. Službu VÚB VIAMO však môžete mať aktivovanú pre každé vaše mobilné číslo pre iný bankový účet, čo znamená že máte vytvorených viac registrácií.

Môže mať používateľ aplikáciu VÚB VIAMO nainštalovanú na viacerých zariadeniach súčasne (napr. na svojom smartfóne aj tablete)?

Áno, používateľ môže mať aktivovanú aplikáciu VÚB VIAMO prepojenú s jedným účtom na viacerých zariadeniach súčasne. Jednoducho si vo svojom profile aktivujete ďalšie zariadenie pre iOS, Android alebo Windows Phone.

Ako je zabezpečená služba pred neoprávneným použitím?

Platbu cez aktivovanú aplikáciu je možné zrealizovať po zadaní PIN kódu, ktorý si definuje klient pri aktivácii aplikácie. Samotná aktivácia aplikácie je naviazaná na konkrétne mobilné číslo a účet v banke a na aktiváciu sú použité bezpečnostné prvky k vášmu účtu.

Čo ak stratím telefón? Môže niekto VÚB VIAMO zneužiť?

V prípade straty mobilného telefónu s aplikáciou VÚB VIAMO je postup podobný ako pri strate alebo odcudzení platobnej karty. Prevody cez VÚB VIAMO sa autorizujú PIN kódom, ktorý by mal poznať iba používateľ. Službu je možné okamžite zablokovať vo vašom profile na portáli www.viamo.sk alebo na Kontaktnom centre VÚB banky. V záujme bezpečnosti je navyše limit na jednu platbu a denný limit 200 eur.

Aké sú poplatky za službu VÚB VIAMO?

Služba VÚB VIAMO je zadarmo. Keďže prevody sú realizované z účtu na účet, je potrebné počítať s prípadným poplatkom za online prevod (pre klientov Flexiúčtu a Účtov pre mladých je zadarmo). Je potrebné počítať so sumou 0,01 € pri aktivácii služby, čo je hodnota overovacej platby, prostredníctvom ktorej vieme, že klient disponuje oprávnením realizovať platby z účtu, ktorý si chce prepojiť s VÚB VIAMO.

Stiahnuť VÚB VIAMO

Posielaj aj ty peniaze pohodlne cez tvoj mobilný telefón, stačí si stiahnuť VÚB VIAMO do tvojho iPhonu alebo smartfónu s operačným systémom Android a Windows Phone.