14.05.2020
"
Práve najnovšie údaje VÚB banky o ich používaní ukázali, že medzimesačne stúpol počet prihlásení do aplikácie VÚB Mobil banking až o 31%, pričom v porovnaní s rokom 2019 je nárast až o 109%. Oveľa viac ďalších klientov totiž zistilo, že si takto môže pohodlne vybaviť a vyriešiť takmer všetky záležitosti okolo svojich financií.
Zo štatistík VÚB banky však vyplýva, že po zatvorení prevádzok začiatkom marca, si ľudia k elektronickým službám hľadali cestu postupne, rovnako tak obchodníci svoje online služby pomaly vylepšovali a sprístupňovali svojim zákazníkom.
Kým začiatkom marca počet transakcií klesol o 4 % a ich objem naopak vzrástol o 7 %, za apríl si pripísali transakcie cez internet nárast počtu o 16% a v objeme o 21%.
| Najväčšie nárasty objemu transakcií (marec 2020 vs. apríl 2020) | |
| 1. | Potraviny |
| 2. | Oblečenie a obuv |
| 3. | Elektro |
| 4. | Šport |
| 5. | Nábytok |
| 6. | Voľný čas |
| 7. | Servis bicyklov |
| 8. | Catering |
| 9. | Predaj a servis áut |
| 10. | Reštaurácie |
Rozbehnutie viacerých eshopov im pomohlo čiastočne zmierniť straty zo zatvorených predajní. Podarilo sa to najmä v prípade internetového predaja potravín, obchodov s oblečením, elektronikou, športovými potrebami a nábytkom.
| Kuriérske služby | Total pay | |
| Porovnanie nárastov s priemerným | Počet | Objem |
| 16.03.-22.03. | 265% | 295% |
| 23.03.-29.03. | 443% | 479% |
| 30.03.-05.04. | 532% | 578% |
| 06.04.-12.04. | 508% | 535% |
| 13.04.-19.04. | 639% | 649% |
Masívnejšie vyžívanie donášok domov sa najviac prejavilo pri kategórii kuriérske služby. V porovnaní s priemerným týždňom pred vypuknutím pandémie COVID-19 ide o nárast až o 650% objemu transakcií.
"