Čo robiť pri podozrení na podvodnú transakciu realizovanú platobnou kartou
01.10.2020
-
na základe detailov transakcie si overiť a vylúčiť použitie karty rodinným príslušníkom, príp. či nejde o transakciu realizovanú na základe zaregistrovania karty napr. v Obchode Play, PayPal a pod.
-
danú platobnú kartu zablokovať cez Internet Banking alebo aplikáciu Mobil Banking. Túto možnosť nájdete v detaile karty.
-
platobnú kartu znovuvydať cez Internet Banking alebo aplikáciu Mobil Banking po strate/krádeži. Túto možnosť tiež nájdete v sekcii karty.
-
ak dôjde k zaúčtovaniu týchto transakcií na Vašom účte, následne môžete zadať reklamáciu e-mailom na adrese kontakt@vub.sk s popisom situácie, telefonicky na službe Kontakt - 0850123000 alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke banky.
Do budúcnosti Vám odporúčame: -
nastavenie internetového limitu na platobnej karte cez Internet Banking alebo aplikáciu Mobil Banking napr. na 0 EUR (pred realizáciou internetovej transakcie si môžete tento limit kedykoľvek online a bezplatne zmeniť)
-
nastaviť si SMS / e-mailové notifikácie o autorizácii platobnej karty cez Internet Banking alebo Mobil Banking
-
pravidelne si kontrolovať výpisy z účtu/PK.