Aký bankový účet si vybrať?
7 rád, ako sa vyznať v účtoch

Publikované: 17.6.2021

Vieme, že výber osobného bankového účtu môže byť niekedy náročný proces. Zorientovať sa v podmienkach jednotlivých účtov vyžaduje veľa času. Preto sme si pre vás pripravili prehľad základných informácií o poplatkoch za vedenie účtu a kritérií, na ktoré by ste mali pri rozhodovaní prihliadať.

7 užitočných rád, ako postupovať pri výbere osobného bankového účtu

1. Vyberte si účet podľa toho, čo budete využívať

Ak si vyberiete správne, budete za účet v banke platiť naozaj nízku sumu, pretože z bežnej ceny sa zväčša dostanete vďaka zľavám z poplatku na minimálne polovicu. Programy odmeňovania klientov za využívanie bankových služieb vedia ušetriť nemalé peniaze.

V rámci balíka bežného účtu môžete od banky dostať zľavu z poplatku 50 %, ba dokonca až 100 %. To už je naozaj výhodná ponuka. Stačí si len porovnať jednotlivé podmienky pre zľavy z poplatku vedenia účtu a vybrať presne to, čo vám sadne.

Ako si jednoduchšie vybrať spomedzi ponuky účtov, sme sa opýtali odborníčky Kataríny Vatrtovej z oddelenia bežných účtov a transakcií vo VÚB banke:

„Ak napríklad viete, že mesačne máte 2 trvalé príkazy a že na účet vám príde minimálne 500 € mesačne, alebo že máte záujem využívať sporiaci účet, ktorý je súčasťou bežného účtu, potom si vyberte práve tento typ. Účet na mieru síce neexistuje, ale celkom určite existuje nejaký účet, ktorý sa aspoň sčasti približuje vašim potrebám. Potom si stačí už iba nastaviť trvalé príkazy a potrebné parametre účtu, aby mohla byť zľava z poplatku uplatnená.“

Prečo sú bankové účty spoplatnené a prečo sa menili sadzby za osobné účty?

V snahe zelektronizovať niektoré bankové operácie sa banky museli v poslednom roku prikloniť k zvýšeniu poplatkov za bežné účty. Online operácií, ktoré si vie klient urobiť sám cez internet banking alebo mobil banking, stále pribúda. A rovnako tak bezpečnosť. Tá musí byť v tomto segmente na prvom mieste, a tak sú poplatky za zdokonaľujúce sa služby oprávnené.

Čo zahŕňajú poplatky za vedenie osobných účtov v bankách, sme sa opýtali Kataríny Vatrtovej:
 

„Poplatok za vedeniu účtu v sebe zahŕňa komplexné služby a starostlivosť o klienta ako na online úrovni, tak aj na úrovni kamenných pobočiek a bankomatov. Do poplatkov je väčšinou premietnutá starostlivosť o klientov na pobočkách, ich modernizácia v zmysle pohodlia a komfortu, rozširujúca sa sieť bankomatov, vkladomatov či sieť samoobslužných zón.

 Netreba zabudnúť na vylepšovanie služieb na diaľku, pribúdajúce funkcie v internet bankingu a mobil bankingu a na bezpečnosť. Bezpečnosťou sa myslí nonstop ochrana platieb a transakcií. V prípade pokusu o podvod by mala banka okamžite zablokovať pochybné stránky a chrániť peniaze klientov. Rovnako tak okamžite riešiť všetky reklamácie či už ide o platby, vklady alebo výbery.“

Zmeny v oblasti bankovníctva sú jasne viditeľné. Spomínate si ešte, koľko času vám kedysi zabralo vloženie peňazí na účet svojim deťom? Alebo koľko ste museli stáť v rade, kým ste sa dostali do banky? Toto všetko je už minulosť. Komfort hospodárenia s vlastnými financiami je dnes na úplne inej úrovni.

Čo všetko zahŕňa poplatok za bankový účet u nás, vo VÚB banke?

Poplatok za vedenie účtu je vo všeobecnosti štandardný mesačný poplatok za poskytnuté služby. Rovnaký majú vo svojej réžii aj iné inštitúcie, ako napríklad mobilní operátori alebo dodávatelia energií. Ide o poplatok zahŕňajúci celkový klientsky servis, ktorý prebieha 24 hodín denne, 7 dní v týždni, a ktorý sa neustále modernizuje.

Na podrobnejšie informácie o poplatkoch k osobným VÚB účtom sme sa opäť spýtali odborníčky Kataríny Vatrtovej:

„V prvom rade treba povedať, že mesačný poplatok za vedenie účtu vo VÚB banke sa dlhodobo nezmenil. VÚB banka má druhú najväčšiu pobočkovú sieť na Slovensku. Prevádzkuje vyše 600 bankomatov, z čoho asi 90 z nich je s možnosťou bezplatného vkladu.

Vo VÚB banke modernizujeme pobočky, rozširujeme sieť samoobslužných zón a investujeme do digitalizácie. Výsledkom čoho je dostupnosť našich služieb odkiaľkoľvek a vo väčšine prípadov dokonca zadarmo. Financie našich klientov sa snažíme chrániť čo možno najlepšie a dnes patríme medzi najlepšie zabezpečené banky, kde je samozrejmosťou nonstop ochrana platieb a transakcií.

VÚB mobil banking aplikácia bola ocenená ako 2. najlepšia banková aplikácia na trhu. Navyše, ako jedna z mála inštitúcií, kde sa platí mesačný poplatok za vedenie účtu, umožňujeme našim klientom mať ho s 50 % alebo až so 100 % zľavou. Závisí to len od toho, koľko produktov od nás využívajú. Do 30. roku života je účet úplne zadarmo alebo s 50 % zľavou z mesačného poplatku. Pre seniorov ponúkame účet s mesačným poplatkom len 0,95 eura.

Poplatky k bežným účtom sme si detailne popísali, ale pozrime sa ešte na ďalšie kroky, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní, aký účet si vybrať.

2. Pozrite sa „na zúbok“ internet bankingu a mobil bankingu

Ak sa ešte stále rozhodujete, aký účet si vybrať, otvorte si internet banking a aj jeho mobilnú aplikáciu a overte si ich kvalitu. Je dôležité, aby vám tieto služby vyhovovali a nemali ste problém s ich používaním. Nemať starosti s prevodom peňazí, platením účtov, presúvaním financií na sporiace účty či vybavovaním nových produktov a služieb je naozaj dôležité.

Náš tip: Pri výbere osobného účtu si vyberte banku, ktorá má pozitívne hodnotený internet banking a mobil banking.

3. Pýtajte sa na technologické vychytávky k účtu

Chcete kráčať s trendmi a pohodlne využívať možnosti digitalizácie? Pri rozhodovaní, aký účet si vybrať, sa môžete dostať k perfektným vychytávkam. Tie vám uľahčia život, pretože budú užívateľsky dobré a komfortné.

Pýtajte sa banky na doplnkové služby a aplikácie, ktoré má vo svojom portfóliu iba ona.

4. Informujte sa o všetkých parametroch platobnej karty

Platobná karta je neodmysliteľnou súčasťou každodenného života. Ak ste aktívny dovolenkár alebo ak chodíte do zahraničia pracovne, informujte sa o možnostiach platieb a výberov v zahraničí a tiež o všetkých súvisiacich poplatkoch. Nezabudnite na povolené prečerpanie, prípadne kreditnú kartu.

Viac informácií k platobným kartám sme zisťovali u odborníčky Kataríny Vatrtovej:

„Na ilustráciu toho, ako by mohol vyzerať moderný servis okolo platobných kariet, môžem povedať, ako je to u nás vo VÚB banke. Ako jedna z mála bánk v Európe máme kompletný manažment platobných kariet v prostredí elektronického bankovníctva.

V cene poplatku za vedenie účtu je zahrnutý celý kartový servis, takže klienti VÚB banky majú k dispozícii hneď niekoľko debetných kariet. Pri ich prípadnej nefunkčnosti alebo pri skončení ich platnosti banka automaticky (alebo na požiadanie klienta) zabezpečí nové platobné karty.“

Kartový servis je pri výbere osobného bankového účtu dôležitý.

5. Overte si „kultúru bezpečnosti“ banky

Bezpečnosť vašich peňazí je na prvom mieste a banka musí vynakladať nemalú snahu a financie na to, aby ste boli chránení. Svet technológií beží dopredu neuveriteľným tempom, a banky sa tomu musia prispôsobiť medzi prvými.

Uistite sa, či je banka, v ktorej si budete otvárať nový bankový účet, bezpečná a spoľahlivá. Informujte sa nielen priamo v banke, ale prečítajte si aj dostupné odborné články a diskusie.

„Kultúra bezpečnosti“ banky je jedným z najvýznamnejších faktorov pri výbere bankového účtu, na ktorom budú uložené vaše peniaze.

6. Pokrytie bankomatov a vkladomatov pri výbere účtu zaváži

V meste sa stretávame s bankomatmi na každom rohu, no mimo neho sa dostávame do prostredia s takmer nulovým pokrytím. Ak banka investovala do týchto služieb a pokrýva svojimi bankomatmi aj oblasti malých miest či obcí, je to určite kladný argument pre každého, kto si chce otvoriť bankový účet.

Mať otvorený osobný účet v banke, ktorá je „všade“, je jednoznačná výhoda.

7. Prečítajte si recenzie

Dobrá skúsenosť s poradcom na pobočke alebo dostatočne uspokojivý rozhovor s operátorom call centra má tiež svoju váhu. K bankovému účtu by ste mali dostať tie najlepšie služby, a to vrátane komunikácie medzi zákazníkom a bankovou inštitúciou. Pozrite si recenzie, pýtajte sa známych aj priateľov.

Veríme, že aj vďaka týmto tipom, bude pre vás rozhodovanie, aký účet si vybrať, jednoduchšie.

Otvorte si účet vo VÚB banke jednoducho ONLINE do 15 minút. Pre viac informácií o tom, aký účet si vybrať, nás kontaktujte priamo na pobočke alebo telefonicky a my vám s radosťou poradíme.

 

Sme radi, že vás táto téma zaujíma.
Prečítajte si tiež:

logo
logo2

Tieto stránky využívajú Cookies. Viac informácií o tom, ako používame cookies a ako môžete zmeniť ich nastavenia, nájdete v Zásadách spracúvania cookies - viac možností.

Súhlasím