Viac ako polovica klientov mobil bankingu už nepoužíva internet banking
13.03.2019
Používanie mobil bankingu zažíva z roka na rok vyšší nárast popularity. „Chceme, aby bola mobilná aplikácia pre našich klientov predovšetkým užitočná. Práve preto do aktualizácií prinášame vylepšenia, ktoré si klienti žiadajú a teda je predpoklad, že ich budú aktívne využívať“, hovorí Marek Ilčin, riaditeľ odboru Multichannel VÚB. „Napríklad, noví klienti, ktorí chcú u nás využívať služby elektronického bankovníctva si môžu rovno aktivovať aplikáciu VÚB Mobil banking a nie je potrebné urobiť prvotné prihlásenie cez internet banking ako to bolo v minulosti“, dodáva M.Ilčin.
Väčšina klientov mobil bankingu využíva aplikáciu každý deň
Internet/mobil banking sa stal jednou z top 10 internetových aktivít, ktoré vykonávame denne. Ešte stále je veľký potenciál rastu, keďže priemerný počet prihlásení klientov, ktorí sa prihlásia do internet bankingu je približne 8 krát za mesiac. Pričom pri mobilnej aplikácii je to až 15 krát za mesiac. Flexibilita a v podstate minimum obmedzení pri správe svojich financií cez mobilný telefón však toto číslo ešte zvyšujú u 57% klientov prihlasujúcich sa cez mobil banking na viac ako 31 krát za mesiac. Takto vlastne majú pod kontrolou svoje financie denne.
Počet klientov využívajúcich iba mobilnú bankovú aplikáciu stúpa
Klienti VÚB v rámci populácie na Slovensku využívajú v rodine v priemere 5 zariadení na pripojenie sa k internetu (stolový počítač, mobilné telefóny, tablety, notebooky).
Neustále sa rozširujúci počet služieb a funkcionalít mobilnej aplikácie VÚB umožňuje klientom správu svojich osobných financií bez potreby pripájať sa prostredníctvom internet bankingu z pevného počítača. Preto viac ako polovica klientov po stiahnutí VÚB Mobil bankingu využíva výhradne mobilný telefón.
VÚB Mobil banking aplikácia
VÚB Mobil banking je dostupný pre operačný systém Android aj iOS, pričom 70% klientov využíva Android a 30% používa iOS. VÚB je jedinečná aj v tom, že má špeciálnu Magnifica verziu aplikácie mobil bankingu pre afluentných klientov. Ako posledné funkcionality pribudli začiatkom roka výber z bankomatu mobilným telefónom a Google Pay.