Kontakt Internet banking IB Search ×

31.10.2019

Od 1. novembra prichádza zmena: Vyberiete si PUSH notifikácie alebo SMSky?

Súčasné SMS notifikácie upozorňujúce na transakcie na účte doplnia po novom aj tzv. PUSH notifikácie. Tie však môžu využiť iba zákazníci, ktorí majú aktivovaný VÚB Mobil Banking.

NOVINKA - PUSH notifikácie

PUSH notifikácia je viazaná na mobilnú aplikáciu a posiela upozornenie nie na telefónne číslo, ale na mobilné zariadenie ku konkrétnej aplikácii. Ak máte aplikáciu VÚB Mobil Banking nainštalovanú na viacerých zariadeniach, upozornenie na transakcie príde na každé zariadenie. PUSH notifikácie sú bezplatné.

Spoplatnenie SMS notifikácií od 1. januára 2020

Od nového roka budú zároveň SMS správy upozorňujúce na transakcie spoplatnené. Toto spoplatnenie sa netýka správ, ktoré sú bezpečnostným prvkom potvrdzujúcim prevody alebo iné operácie v Internet Bankingu alebo vo VÚB Mobil Bankingu.

Postup, ako si nastavíte
PUSH notifikácie v Mobil bankingu:

1. Vstúpte do Menu, kliknite na Nastavenie a vyberte možnosť Upozornenia

2. Kliknite na Upozornenia (v hornej lište). Následne vyberte požadovanú záložku, na ktorej chcete nastaviť upozornenie (napr. účty)

3. Kliknite na upozornenie, ktoré chcete zmeniť (napr. Upozornenie o zrealizovanej transakcií). Po kliknutí sa Vám zobrazí detail upozornenia.

4. Následne kliknite na + PRIDAJ UPOZORNENIE

5. A) Vyberte Typ kontaktu. Zobrazia sa Vám možnosti (Push/schránka správ, EMAIL, SMS)

B) Kliknitím vyberte typ upozornenia, ktoré chcete nastaviť (napr. PUSH/Schránka správ)

6. Zadajte, od akej sumy chcete dostávať upozornenia a následne potvrďte nastavenie tlačidlom POTVRDIŤ.

7. Zobrazí sa informácia o úspešnom nastavení Upozornenia

8. Ak chceme meniť existujúce upozornenie, potiahnete na danom upozornení prstom zprava doľava (zobrazia sa možnosti ZMENIŤVYMAZAŤ).

Aké sú výhody a nevýhody?

PUSH notifikácie nepochybne ponúkajú viacero výhod – sú bezplatné, bezpečné a sú na každom zariadení s aplikáciou VÚB Mobil Banking. SMS notifikácie môžu byť naopak vhodné pre tých, ktorí nepoužívajú smartfón, nemajú aplikáciu VÚB Mobil Banking alebo nemajú aktivované mobilné dáta.                                                                          

  SMS notifikácie PUSH notifikácie

cena za službu (podľa cenníka VÚB)

max. 1 € mesačne (0,15 € za 1 SMS)

bezplatné

mobilné dáta

nie je potrebné používanie mobilných dát

zariadenie musí mať
aktívne mobilné dáta

nastavenie správ

nastavenie sa realizuje v IB / MB alebo cez pobočku/kontaktné centrum

nastavenie sa realizuje v IB / MB alebo
cez pobočku/kontaktné centrum

zobrazenie správ

na konkrétnom telefónnom čísle

na všetkých zariadeniach s VÚB Mobil Bankingom;
nastavenie zobrazenia notifikácie sa rovnako nastavuje zvlášť na každom zariadení

doba zobrazenia správ

všetky správy sa uchovajú v zozname

        upozornenie sa po zobrazení a prečítaní schová do schránky správ v IB / MB, kde bude stále k dispozícii

 

Najčastejšie otázky o PUSH notifikáciách:

1. Príde mi PUSH notifikácia, aj keď nemám zapnuté dáta v mobile a ani nie som pripojená na wifi?
PUSH notifikácie vám vtedy doručené nebudú, ale prídu vám dodatočne, keď sa pripojíte na internet.

2. Viem si nastaviť nezasielanie PUSH notifikácií v určitom čase ako je to pri SMS upozorneniach?
Nie, pri PUSH notifikáciách táto možnosť nie je.

3. Ak mám viac mobilov (pracovný a súkromný) príde mi PUSH notifikácia na oba telefóny?
PUSH notifikácie dostanete na všetky zariadenia, kde máte aktívnu aplikáciu VÚB Mobil Banking. Ak si neželáte dostávať PUSH na všetky zariadenia, na každom telefóne je možné zakázať prijímanie notifikácii (zmenu je potrebné urobiť v nastaveniach telefónu, nie v nastaveniach mobilnej aplikácie).

4. Budem za doručené PUSH notifikácie platiť?
Nie, PUSH notifikácie sú úplne zadarmo.

5. Ako si nastaví PUSH notifikácie k môjho účtu iná osoba?
Na to, aby si iná osoba mohla nastaviť PUSH notifikácii, je potrebné, aby mala majiteľské oprávnenia. Ak chce iná osoba dostávať PUSH notifikácie k majiteľovmu účtu, tak:
Majiteľ účtu musí nastaviť inej osobe majiteľské oprávnenia na ktorejkoľvek pobočke VÚB
Následne si môže nastaviť PUSH notifikácie v IB alebo MB

6. Nájdem niekde informáciu z PUSH notifikácie potom, ako si ju prečítam?
Upozornenie sa po zobrazení a prečítaní schová do schránky správ v IB/MB, kde bude stále k dispozícii. Obsahuje aj doplňujúce informácie o transakcii.

7. Kde všade si viem nastaviť zasielanie upozornení formou PUSH notifikácií?
PUSH notifikácie si viete nastaviť cez IB/MB, Kontaktné centrum alebo na pobočke.

8. Musím si zrušiť SMS upozornenia, ak si nastavím PUSH notifikácie, alebo sa mi deaktivujú automaticky?
V prípade, že si PUSH notifikácie nastavujete manuálne cez Upozornenia, je potrebné, aby ste si zároveň samostatne zrušili SMS upozornenia, v opačnom prípade, budete za ne od 1.1.2020 platiť. Pokiaľ si nastavíte PUSH notifikácie cez „Vyskakovacie okno“ po prihlásení do IB/MB, tak vám budú SMS upozornenia automaticky zrušené.

9. Ako si viem zrušiť SMS upozornenia?
Upozornenia je možné zrušiť v časti Nastavenia – Upozornenia. Vyberte si konkrétne upozornenie a pri možnosti SMS potiahnite prstom sprava doľava a vyberte si možnosť Zrušiť.

10. Viem si skryť obsah PUSH notifikácie?
Áno, je to možné v nastaveniach mobilného zariadenia v závislosti od operačného systému. (Napr. pre iOS si v nastaveniach nájdete aplikáciu VÚB Mobil Banking – Hlásenia – Zobrazovať náhľady a zvolíte si ako a kde chcete zobrazovať obsah PUSH notifikácie).

11. Sú PUSH notifikácie bezpečné?
Áno, sú dokonca ešte bezpečnejšie ako SMS upozornenia. PUSH notifikácie na neukladajú vo vašom mobilnom telefóne. Po zobrazení a prečítaní ich obsah zmizne a zostávajú vám k dispozícií v zabezpečenom prostredí v schránke správ v IB/MB.

12. Aké sú výhody PUSH notifikácií?
PUSH notifikácie sú bezplatné.
Sú spojené so správami do schránky správ v IB/MB, kde nájdete aj podrobnejšie informácie o danej transakcii.
Sú ešte bezpečnejšie ako SMS upozornenia, keďže sa neukladajú do vášho mobilného zariadenia, ale po zobrazení a prečítaní zmiznú.
PUSH notifikácie vám budú doručené aj v prípade, že práve nemáte mobilný signál. Pre prijímanie PUSHiek vám stačí pripojenie na Wi-Fi, takže ostanete v obraze aj v prípade, že vám napr. vo vlaku vypadne signál, ale pripojenie na Wi-Fi je k dispozícii.

13. Prečo mi nechodia PUSH notifikácie potom čo som si ich nastavil?
Ak ste si úspešne nastavili PUSH notifikácie a aj napriek tomu Vám nebola doručená PUSH notifikácia pričom v schránke správ v IB/MB máte doručené upozornenie je potrebné skontrolovať nastavenia Vášho telefónu, kt. nájdete v manuále.

Niektoré Huawei zariadenia bez Google služieb nemusia podporovať zasielanie push notifikácií. Preto je možné, že na Vašom zariadení nebudú doručované notifikácie z VÚB Mobil Bankingu.