• Žiadny návrh

Na falošné emaily určite nereagujte, podvodníci chcú len vaše údaje

"

Ako sa teda nedať nachytať? Pozrime sa na to, ako takéto podvodné maily vyzerajú a na čo si dať pozor.

Klient môže dostať email, ktorý sa tvári, že ho poslali z banky. V texte mailu ho žiadajú, aby klikol na priloženú linku. Po presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje vzhľad skutočného Internet bankingu, ho vyzývajú, aby zadal svoje prihlasovacie údaje a heslo. Takto sa podvodníci dostanú k prístupovým údajom a bez toho, aby tom poškodený klient vedel a môžu ho obrať o peniaze.

AKO TO PREBIEHA:

1. Klient dostane email, ktorý môže vyzerať, ako by ho dostal z banky. Treba si však uvedomiť a všímať tieto skutočnosti:

  • Banky takéto maily neposielajú
  • Banky nikdy nežiadajú klientov, aby odovzdávali svoje osobné prihlasovacie údaje
  • Emailová adresa odosielateľa je veľmi netradičná
  • Aj keď je slovenský text gramaticky takmer zvládnutý, netreba sa nechať oklamať
  • V podpise banky sa spomína názov, ktorý banka nepoužíva

2. Klient klikne na link v texte emailu, dostane sa na stránku, ktorá imituje vzhľad Internet bankingu.

  • Nikdy nevpisujte svoje prihlasovacie údaje na takejto falošnej stránke
  • Vždy si všímajte adresu stránky, väčšinou nemávajú certifikáciu (http namiesto https)

3. Klient vpíše svoje prihlasovacie údaje a overí ich prostredníctvom kódu, ktorý mu príde do SMS.

  • Skontrolujte si stav účtu a SMS notifikácie, či ste neprišli o finančné prostriedky

Elektronické a mobilné bankovníctvo VÚB je bezpečné a neustále pracujeme na technických a organizačných opatreniach voči kybernetickým útokom.  Ak chcete vykonávať operácie touto pohodlnou formou, je potrebné sa prihlásiť cez oficiálnu webovú stránku banky a nie cez link, ktorý vám príde emailom. Ak vám prišiel takýto typ emailu alebo ste dokonca prešli celým procesom, nahláste tieto podvodné aktivity čo najskôr banke.

"

Potrebujete pomoc?

Odpovieme na všetky vaše otázky.