Na falošné emaily určite nereagujte, podvodníci chcú len vaše údaje
29.01.2019
"
Ako sa teda nedať nachytať? Pozrime sa na to, ako takéto podvodné maily vyzerajú a na čo si dať pozor.
Klient môže dostať email, ktorý sa tvári, že ho poslali z banky. V texte mailu ho žiadajú, aby klikol na priloženú linku. Po presmerovaní na falošnú stránku, ktorá imituje vzhľad skutočného Internet bankingu, ho vyzývajú, aby zadal svoje prihlasovacie údaje a heslo. Takto sa podvodníci dostanú k prístupovým údajom a bez toho, aby tom poškodený klient vedel a môžu ho obrať o peniaze.
AKO TO PREBIEHA:
1. Klient dostane email, ktorý môže vyzerať, ako by ho dostal z banky. Treba si však uvedomiť a všímať tieto skutočnosti:
- Banky takéto maily neposielajú
- Banky nikdy nežiadajú klientov, aby odovzdávali svoje osobné prihlasovacie údaje
- Emailová adresa odosielateľa je veľmi netradičná
- Aj keď je slovenský text gramaticky takmer zvládnutý, netreba sa nechať oklamať
- V podpise banky sa spomína názov, ktorý banka nepoužíva
2. Klient klikne na link v texte emailu, dostane sa na stránku, ktorá imituje vzhľad Internet bankingu.
- Nikdy nevpisujte svoje prihlasovacie údaje na takejto falošnej stránke
- Vždy si všímajte adresu stránky, väčšinou nemávajú certifikáciu (http namiesto https)
3. Klient vpíše svoje prihlasovacie údaje a overí ich prostredníctvom kódu, ktorý mu príde do SMS.
- Skontrolujte si stav účtu a SMS notifikácie, či ste neprišli o finančné prostriedky
Elektronické a mobilné bankovníctvo VÚB je bezpečné a neustále pracujeme na technických a organizačných opatreniach voči kybernetickým útokom. Ak chcete vykonávať operácie touto pohodlnou formou, je potrebné sa prihlásiť cez oficiálnu webovú stránku banky a nie cez link, ktorý vám príde emailom. Ak vám prišiel takýto typ emailu alebo ste dokonca prešli celým procesom, nahláste tieto podvodné aktivity čo najskôr banke.
"