





Dobré rady
Zákonný zástupca môže aktivovať aplikáciu pre maloletého rovnakým spôsobom, ako ju aktivoval sebe, alebo môže pridať ďalší profil do svojej aplikácie VÚB Banking. V tomto prípade na prihlasovacej obrazovke „svajpne“ doľava na karte s menom klienta a následne klikne na "Aktivovať aplikáciu". Pokračuje rovnakým postupom ako pri aktivácii aplikácie.
Postup aktivácie je nasledovný:
- stiahnite si aplikáciu VÚB Banking z príslušného obchodu s aplikáciami a nainštalujte ju na novom mobile alebo tablete
- pre aktiváciu aplikácie na novom zariadení budete potrebovať ID používateľa a PUK kód
- ID používateľa nájdete v aplikácii VÚB Banking v pôvodnom zariadení na prihlasovacej obrazovke: kliknite na Digitálny kód na lište vpravo dole
- PUK kód sa z dôvodu bezpečnosti v aplikácii nezobrazuje
- ak si nepamätáte svoj PUK kód alebo nemáte prístup k svojmu ID používateľa, bude potrebné kontaktovať pobočku VÚB Banky
- ak poznáte obidva údaje (ID používateľa a PUK kód), otvorte aplikáciu na novom zariadení a kliknite na Opakované prihlásenie (PUK kód)
- aplikácia Vás prevedie jednotlivými krokmi aktivácie VÚB Bankingu na Vašom novom mobile alebo tablete
Pre prihlásenie sa do novej VÚB Banking aplikácie na svojom mobile:
- kliknite na Prihlásiť sa odtlačkom prsta ak ste súhlasili s prihlasovaním prostredníctvom Biometrie a priložte svoj prst na senzor
- kliknite na Prihlásiť sa ak ste zatiaľ nesúhlasili s prihlasovaním prostredníctvom Biometrie a zadajte svoj PIN kód
Pre prihlásenie sa do nového VÚB Online Bankingu napríklad na PC alebo tablete zadajte:
- adresu www.vub.sk
- svoje nové ID používateľa, ktoré nájdete na domovskej stránke v pôvodnej aplikácii VÚB Mobil Banking
- Digitálny kód z mobilnej aplikácie VÚB Banking
Z dôvodu zvýšenia bezpečnosti vám bolo pre využívanie nového VÚB Bankingu pridelené nové ID používateľa. ID používateľa má odlišný formát a dĺžku ako identifikačné číslo využívané v pôvodnom Internet bankingu a Mobil bankingu.
Vaše nové ID používateľa nájdete:
- na domovskej stránke v pôvodnej aplikácii VÚB Mobil Banking
- na poslednej obrazovke aktivačného procesu v novej VÚB Banking aplikácii
- v Nastaveniach, sekcia Profil, Moje osobné údaje
- na prihlasovacej obrazovke po kliknutí na ikonu Digitálny kód
Digitálny kód je 6-miesty číselný kód, ktorý slúži ako jednorazové heslo na prihlásenie sa do nového VÚB Online Bankingu. Digitálnym kódom sa zároveň potvrdzujú vybrané transakcie zadávané v novom VÚB Online Bankingu. Digitálny kód je možné vytvoriť na prihlasovacej obrazovke v menu vpravo dole v novej VÚB Banking aplikácii.
Digitálny podpis je kvalifikovaný elektronický podpis s rovnakou právnou platnosťou ako Váš vlastnoručný podpis. V novom VÚB Bankingu ním budete podpisovať napr. zmluvnú dokumentáciu k novým produktom a službám. Digitálny podpis je kombináciou PIN kódu a jednorazového kódu zaslaného formou SMS.
Ak ste zabudli PIN alebo máte zablokovanú aplikáciu z dôvodu 3x nesprávne zadaného PIN kódu:
- na prihlasovacej obrazovke kliknite na Opakované prihlásenie (PUK kód) a aplikácia vás bude ďalej navigovať ako si zadáte nový PIN kód
Ak si nepamätáte ani PIN ani PUK kód:
- kontaktujte pobočku VÚB Banky so žiadosťou o odblokovanie prístupu do nového VÚB Online Bankingu.
Zablokovali ste si aplikáciu opakovaným zadaním nesprávneho PIN kódu?
Postup jej odblokovania je nasledovný:
- na prihlasovacej obrazovke kliknite na Opakované prihlásenie (PUK kód) a aplikácia Vás bude ďalej navigovať ako si zadáte nový PIN kód
- svoje nové ID používateľa, nájdete na domovskej stránke v pôvodnej aplikácii VÚB Mobil Banking
Ak si nepamätáte svoj PUK kód alebo nemáte prístup k svojmu ID používateľa:
- kontaktujte prosím pobočku VÚB Banky so žiadosťou o odblokovanie prístupu do nového VÚB Online Bankingu.
Je to veľmi podobné ako v mobile. PIN kód slúži na prihlasovanie sa do novej VÚB Banking aplikácie (ak nevyužívate prihlasovanie cez biometriu) a na potvrdzovanie platieb. PUK kód slúži na prístup k zabudnutému/zablokovanému PIN kódu.
V novom VÚB Online Bankingu na PC aj v aplikácii máte nastavený nový denný limit na transakcie vo výške 20.000 EUR. Výška nového denného limitu je rovnaká pre všetkých klientov, ktorým bola ponúknutá možnosť aktivácie nového VÚB Bankingu. Viac info o Limitoch nájdete vo Zverejnení.
Operácie znižujúce výšku Denného limitu:
- jednorazové domáce a zahraničné platby
- zadanie Trvalého príkazu
Operácie bez vplyvu na Denný limit:
- prijaté platby
- operácie zadané na pobočke
- platby platobnou kartou
- výbery z bankomatu
- poplatky a úroky
- jednorazové domáce a zahraničné platby zadané v pôvodnom Nonstop bankingu
- prevody medzi vlastnými účtami
- platby realizované na základe trvalého príkazu a inkasa
Limit pre overené účty znamená, že platbu na overený účet do výšky 3.000 EUR na transakciu, max. 10 transakcii denne, nie je potrebné overovať PIN kódom. Pre využívanie platieb na overené účty je potrebné v zozname Mojich platobných partnerov označiť účet ako overený.
Platba na môj účet umožňuje realizovať prevody medzi vlastnými účtami. Stačí vybrať z akého na aký účet, zadať sumu, dátum splatnosti a prípadne doplňujúcu informáciu. S aktivovanou funkciou Rýchly prevod platbu nebude potrebné ani potvrdiť PIN kódom.
Platba na mobil znamená platbu na telefónne číslo Vašich priateľov, bez potreby zadávania čísla účtu. Vy a rovnako Vaši priatelia musia mať účet vo VÚB a aktivovanú službu Platba na mobil. Funkciu aktivujete cez Menu > Platby > Platba na mobil alebo aj cez Menu > Nastavenia > Produkty a služby > Platba na mobil. Zároveň je potrebné poskytnúť aplikácii súhlas s prístupom k telefónnemu zoznamu.
Zoznam platieb rozdeľuje a zobrazuje platby k zvolenému účtu do 4 kategórii:
- Pripravené - platby, ktoré je potrebné autorizovať PIN kódom
- Čakajúce - platby, ktoré čakajú na zaúčtovanie bankou
- Zaúčtované - platby, ktorú sú už spracované bankou
- Nezrealizované - platby, ktorých spracovanie bolo bankou zamietnuté
Zoznam platieb nájdete v Menu > Platby > Zoznam platieb.
Vyberiete si platobného partnera, ktorého chcete označiť ako obľúbeného v Menu > Platby > Moji platobní partneri. Na zvolenom partnerovi stačí kliknúť na hviezdičku v pravom hornom rohu a partner sa označí ako obľúbený. Následne viete zrealizovať platbu obľúbenému partnerovi cez domovskú stránku v sekcii zaplatiť obľúbeným. Stačí vybrať prijímateľa platby, zadať sumu a informáciu pre príjemcu.
V sekcii Posledné transakcie na Domovskej obrazovke ako aj transakciách pri zvolenom bankovom účte sa zobrazujú všetky bankou zaúčtované pohyby na účte za posledných 24 mesiacov.
Cez Platby je možné zadať:
- platbu v rámci Slovenska v mene EUR
- zahraničnú platbu do krajín Eurozóny v mene EUR
Cez Zahraničnú platbu je možné zadať:
- platbu v rámci Slovenska v cudzej mene
- platbu do zahraničia v cudzej mene
Po aktivácii Rýchleho prevodu budete môcť realizovať prevody medzi vlastnými účtami bez zadávania PIN kódu. Funkciu aktivujete v Menu > Prihlásenie a bezpečnosť > Aktivácia rýchleho prevodu.
Funkciu Kopírovať platbu v novom VÚB Online Bankingu nájdete pod názvom Zopakovať.
Kliknite na odchádzajúcu platbu, ktorú si želáte zopakovať. Otvorí sa detail transakcie. Kliknite na ikonu Zopakovať. Následne môžete buď platbu potvrdiť alebo sa vrátiť na predchádzajúcu obrazovku s možnosťou úpravy všetkých detailov práve zadávanej platby.
Funkcia Zopakovať je prístupná len pre odchádzajúce platby zadané v novom VÚB Online Bankingu.
Funkciu Odpovedať platbou v novom VÚB Online Bankingu nájdete pod názvom Zaplatiť.
Kliknite na prichádzajúcu platbu, na ktorú si želáte odpovedať. Otvorí sa detail transakcie. Kliknite na ikonu Zaplatiť. Následne môžete zadať sumu a ostatné detaily platby.
Funkcia Zaplatiť je prístupná len pre prichádzajúce platby prijaté v novom VÚB Online Bankingu.
- Otvorte Menu > Platby > Zdieľať platbu.
- Vyplňte požadované údaje a kliknite v pravom dolnom rohu na ikonu Skenera.
- V hornej časti obrazovky máte možnosť prostredníctvom tlačidla „Zdieľať“ poslať Payme link, ktorý obsahuje informácie potrebné k platbe.
- V dolnej časti tejto obrazovky máte možnosť zdieľať priamo QR kód, ktorý obsahuje informácie potrebné k platbe. Po kliknutí na tlačidlo s troma bodkami sa zobrazia ďalšie možnosti, prostredníctvom ktorých môžete kód zdieľať.
Payme link aj QR kód je možné zdieľať prostredníctvom SMS, e-mailu a sociálnych sietí, ktoré máte nainštalované vo svojom zariadení.
Platbu môžete jednoducho vyžiadať pomocou funkcie „Zdieľať platbu“. Na jej použitie je potrebné, aby ste vy aj vaši priatelia mali aktívnu aplikáciu VÚB Banking.
Postupujte takto:
- Otvorte Menu > Platby > Zdieľať platbu.
- Vyplňte požadované údaje a kliknite na „Pokračovať“.
- Zo zoznamu kontaktov vyberte osoby, medzi ktoré chcete platbu rozdeliť.
Aplikácia automaticky vytvorí platobný príkaz, o ktorom budú vaši priatelia informovaní prostredníctvom PUSH notifikácie.
Nastaviť si viete vždy len jeden hlavný produkt z produktových kategórii - bežný účet, kreditná karta, sporiaci účet. Nastavíte si ho cez Nastavenia > Produkty a služby > Nastavenie produktov.
Svoje výpisy si môžete zobraziť v Menu > Dokumenty > Moje výpisy. Nastavenia zasielania výpisov (formu a frekvenciu zasielania) je možné zmeniť v Menu > Nastavenia > Nastavenia výpisov.
Zmenu výšky denného limitu je možné ľubovoľne meniť v rozsahu od 0 do 20.000 EUR v novom VÚB Bankingu na PC aj v aplikácii cez Menu > Nastavenia > Produkty a služby > Limity. Požiadavku o navýšenie limitu nad sumu 20.000 EUR je potrebné realizovať na pobočke VÚB Banky. Následne bude možné výšku Vášho nového denného limitu ľubovoľne meniť v rozsahu od 0 do výšky limitu nastavenej na pobočke priamo v novom VÚB Bankingu v PC aj v aplikácii.
V novom VÚB Online Bankingu na PC alebo v aplikácii je možné zmeniť emailovú adresu cez Menu > Nastavenia > Profil > Moje osobné údaje. O zmenu ostatných osobných a kontaktných údajov je možné požiadať na pobočke VÚB Banky.
V novom VÚB Online Bankingu sú notifikácie o pohybe na bežnom účte a platbe platobnou kartou nastavené takto:
- Push a inbox notifikácie sú automaticky nastavené od 0 EUR. Tieto notifikácie sú bezplatné.
- Ak ste mali v pôvodnom riešení navyše nastavené SMS notifikácie, v novom riešení sú automaticky nastavené od 0 EUR. Doručovanie SMS notifikácií môže byť spoplatnené podľa aktuálneho cenníka.
Držitelia hlavnej kreditnej karty majú v novom VÚB Online Bankingu nastavené push a inbox notifikácie o blížiacom sa dátume splatnosti dlžnej sumy kreditnej karty. Push a inbox notifikácie sú automaticky nastavené od 0 EUR. Tieto notifikácie sú bezplatné.
V novom VÚB Online Bankingu kedykoľvek kliknite na Menu > Nastavenia > Notifikácie a zmeňte si nastavenie notifikácií podľa svojich preferencií.
Emailové notifikácie už nie sú v novom VÚB Online Bankingu podporované.
Virtuálna karta je nehmotná karta VISA, ktorá existuje len v prostredí nového VÚB Bankingu. Je určená na jednorazové použitie pri platbe na internete. Virtuálnu kartu je momentálne možné vytvoriť len k VISA Inspire Gold.