• No suggestion

Mobil banking je banka vo vrecku bez zbytočných poplatkov!

"

Mobil umožňuje správu vlastných financií nonstop – 24 hodín denne, aplikáciu VÚB Mobil banking si možno nastaviť na mieru.

 

O výhodách a novinkách aplikácie VÚB Mobil Banking sme sa rozprávali s Petrou Slafkovskou, špecialistkou pre elektronické bankovníctvo vo VÚB.

142_petraslavkovska

Prečo sa dnes pri spravovaní osobných financií tak často hovorí o mobiloch?

Klienti chcú spravovať vlastné financie rýchlo, lacno, nepretržite a bezpečne. Uprednostňujú online manažment svojich financií. A spoznávajú alternatívy k Internet bankingu. Dnes už nechceme povinnosti hromadiť na večer, keď po príchode domov zapneme počítač a pripojíme sa k internetu. Ľudia chcú mať svoju elektronickú peňaženku, teda účet a banku stále vo vrecku, 24 hodín denne 7 dní v týždni. Žiadne čakanie a strácanie času. Preto evidujeme presun z používania počítačov na mobilné telefóny.

 

Je Mobil banking vhodný pre každodenné spravovanie účtu?

Mobil banking je v súčasnosti najefektívnejší, najpohodlnejší a najrýchlejší spôsob dennej obsluhy vlastných peňazí. Súčasne je to najlacnejší spôsob, svet oslobodený od zbytočných poplatkov. Aplikácia VÚB Mobil Banking je jednoduchá a preto určená pre používateľov Internet bankingu, ako aj nováčikov bez ohľadu na pohlavie, vek, prácu alebo región, kde žijú.

 

Väčšina slovenských bánk už Mobil banking ponúka. V čom je aplikácia VÚB iná?

Predovšetkým v možnosti personalizácie aplikácie, každý si ju vie prispôsobiť. Už viac ako rok rozvíjame koncept postavený práve na flexibilite. Chceme byť viac užitoční. Nepodsúvame jediný možný „správny postup“, ale slobodu v nastavení. Používateľ si funkcie upraví pre vlastné pohodlie a potreby. Pritom funkcie zostali priateľské a užívateľsky príjemné.

 

Nový balík vylepšení obsahuje viacero zmien, ktoré považujete za TOP?

Vychytávkou je prihlasovanie pomocou odtlačku prsta aj pre Android a zmeny k zjednodušeniu ovládania a osobnému nastaveniu používateľa. Osobné nastavenia budú ešte flexibilnejšie, na prihlasovacej a domovskej stránke pribudol widget („blesk“) pre Rýchly prístup k vybraným piatim funkciám. Personalizácia Domovskej stránky tak už ponúka napríklad možnosť vybrať si horizontálne alebo vertikálne zobrazovanie, či nastavenie rôznych funkcií. Obľúbené platby môžu byť dostupné priamo po prihlásení v ešte skrátenejšej forme ako rýchle platby.

 

Je medzi novinkami niečo na „praktické použitie“?

Veľmi praktická je nová Menová kalkulačka. Priniesli sme tiež Mapu pobočiek, uľahčujeme Zmeny mobilného PINu. Ešte praktickejšie sú obsluhovaní Obľúbení platobní partneri. Tých, čo si klient v mobile zaradí do obľúbených, bude mať na začiatku zoznamu. Rozšírili sme možnosti kopírovať IBAN z viacerých obrazoviek.

 

Je zriadenie Mobil bankingu náročné?

Aplikáciu si každý nainštaluje do mobilu jednoducho v troch krokoch v priebehu pár minút. Je potrebné mať sprístupnený Internet banking. Aplikácia je dostupná pre takmer všetky novšie mobilné telefóny /s operačným systémom Android 4.1 a viac, iOS 9 a viac. Mobil musí mať dátové pripojenie. Samozrejme aplikáciu možno nainštalovať na viac zariadení (pre každú aplikáciu sa volí mobilný PIN).

 

Čo všetko zo sveta financií viem riešiť cez mobil?

Užívateľ vie na jeden klik a dokonca bez potreby prihlásenia sa do aplikácie skontrolovať zostatok na účte. Rovnako po vstupe vidí svoje posledné transakcie a môže previesť peniaze medzi účtami. Veľmi využívanou funkciou je platenie faktúr cez Scan & Pay. Stačí cez smartfón naskenovať dlhý kód IBAN, alebo nasnímať QR kód / EAN kód faktúry a zaplatiť napríklad za elektrinu, plyn, mobil či nájom. Nie je potrebné prepisovania dlhých 24 znakových IBAN čísiel účtov.

 

Aké ďalšie praktické úkony ešte dokážem riešiť cez mobil?

Majiteľ účtu vie cez mobil bankingu získať prehľad o pohyboch na všetkých účtoch a kartách spolu s ich zostatkami. V aplikácii môže meniť nastavenia pre debetné i kreditné karty, či zablokovať ich. Môže nahliadať do prehľadu stavu svojich úverov a dokonca podať online žiadosť o úver. Rovnaký prehľad má aj o investíciách.

 

Je spravovanie financií cez smartfón bezpečné?

Mobilný telefón ľudia bežne nedávajú z ruky, mnohí ho majú aj zaheslovaný. Nič sa však nedeje, ani v prípade jeho straty. Na prihlásenie do aplikácie je potrebný 4-miestny PIN, nedostane sa do nej nikto cudzí. Naša banková aplikácia spĺňa najnáročnejšie bezpečnostné požiadavky, komunikácia je kryptovaná a šifrovaná. V prípade aj minimálneho podozrenia z nabúrania sa sama deaktivuje.

"

Needs our help?

We will answer to all your questions.