Firemné bankovníctvo InBiz pre moderný
prístup k firemným financiám
InBiz je firemné elektronické bankovníctvo, ktoré umožňuje vašej spoločnosti riadiť svoje finančné prostriedky bez ohľadu na to, či ste v kancelárii alebo na cestách. InBiz poskytuje jednotnú platformu pre platby a inkasá, informácie o účtoch, o platobných kartách a o úveroch. Umožňuje prístup k vašim účtom, účtom vašich dcérskych spoločností alebo splnomocneným účtom tretích strán so schvaľovaním platieb jednoducho a rýchlo, a to aj cez mobilnú verziu.
Ak máte záujem o zriadenie služby InBiz, alebo potrebujete poradiť, zavolajte nám na 0850 11 17 17 (v cene miestneho hovoru) alebo +421 2 48 555 973 (zo zahraničia), vyplňte kontaktný formulár alebo navštívte niektorú z našich firemných pobočiek VÚB banky.
Chcete si vyskúšať službu InBiz?
V zjednodušenej demo verzii si môžete pozrieť, ako vyzerá InBiz a jeho vybrané funkcionality po prihlásení aj predtým, ako si InBiz zriadite.
Platby a inkasá
SEPA prevod
SEPA prevod v InBiz je rozdelený do dvoch podkategórií:
- Klasický SEPA prevod, ktorý je možný vykonať z bežných, ako aj termínovaných účtov bez obmedzení. Z termínovaného účtu nemôže mať prevod prioritu, inak bude zamietnutý pri spracovaní
- SEPA mzdový prevod, ktorý je možný vykonať len z bežných účtov a len prostredníctvom importu súboru bez možnosti úpravy. SEPA mzdový prevod má v poli Kategória transakcie a Účel transakcie vyplnenú hodnotu SALA
Non SEPA prevod
Non SEPA prevod je prevod v mene inej ako EURO alebo prevod v mene EURO do krajín mimo SEPA priestoru. Non SEPA prevod je možný vykonať z bežných, ako aj termínovaných účtov s obmedzením.
Trvalý príkaz
Služba Trvalý príkaz umožňuje:
- Zobrazenie aktívnych trvalých príkazov, ich aktualizovanie alebo odvolanie
- Zadanie nového trvalého príkazu, na základe ktorého sa vo zvolenej frekvencii vykonávajú SEPA prevody
- Zobrazenie histórie zadaných trvalých príkazov
Trvalý príkaz
Služba Trvalý príkaz umožňuje:
- Klasický SEPA prevod, ktorý je možný vykonať z bežných, ako aj termínovaných účtov bez obmedzení. Z termínovaného účtu nemôže mať prevod prioritu, inak bude zamietnutý pri spracovaní
- SEPA mzdový prevod, ktorý je možný vykonať len z bežných účtov a len prostredníctvom importu súboru bez možnosti úpravy. SEPA mzdový prevod má v poli Kategória transakcie a Účel transakcie vyplnenú hodnotu SALA
Automatický prevod
Služba Automatický prevod umožňuje:
- Zobrazenie aktívnych automatických prevodov, ich aktualizovanie alebo odvolanie
- Zadanie nového automatického prevodu, na základe ktorého sa vo zvolenej frekvencii vykonávajú automatické SEPA prevody v rámci VÚB banky
- Zobrazenie histórie zadaných automatických prevodov
SEPA inkaso
SEPA inkasá zahŕňajú funkcionalitu:
- SEPA inkaso - zadávanie, autorizácia a odosielanie príkazov na SEPA inkasa
- Súhlas/ochrana voči SEPA inkasu - nastavovanie ochrany voči prijatým SEPA inkasám na účtoch klienta
Informácie o účtoch
Bežné účty
Obsahujú výpisy z účtu, históriu transakcií a aktuálny zostatok
Terminované účty
Obsahujú prehľad termínovaných účtov, výpisy z účtu a históriu transakcií
Platobné karty
Prehľad kariet
Služba umožňuje používateľovi:
- Vyhľadať všetky kreditné a debetné platobné karty patriace spoločnostiam, ku ktorým má používateľ prístup
- Zobraziť detaily vyhľadaných kreditných a debetných platobných kariet
- Vyhľadať zoznam zaúčtovaných transakcií na kreditných a debetných platobných kartách
- Vyhľadať zoznam autorizovaných transakcií na kreditných a debetných platobných kartách
- Vyhľadať a zobraziť PDF výpisy viažuce sa ku kreditným platobným kartám
Správa kariet
Služba umožňuje používateľovi:
- Vyhľadať všetky kreditné a debetné platobné karty patriace spoločnostiam, na ktoré má používateľ oprávnenie
- Zobraziť detaily vyhľadaných kreditných a debetných platobných kariet
- Požiadať o vydanie novej platobnej karty
- Požiadať o znovuvydanie platobnej karty
- Požiadať o blokáciu platobnej karty
- Požiadať o zmenu limitu na platobnej karte
- Zaplatiť splátku kreditnej karty
- Nastaviť notifikácie na debetnej karte
Úvery
Výpisy z úverov
Služba umožňuje používateľovi:
- Vyhľadať zoznam výpisov k úverovým účtom, ku ktorým má používateľ v rámci InBizu prístup, za obdobie 13 mesiacov do histórie
- Zobraziť detaily konkrétneho výpisu spolu so zoznamom transakcií
Prehľad limitov
Služba poskytuje používateľovi informáciu o schválenej výške limitu financovania pre daný produkt ako aj výške čerpania jednotlivých limitov financovania so stavom k predchádzajúcemu dňu
Nástroje a správa
Nástroje
- Import súborov
- Prijaté súbory
- Súbory na stiahnutie
- Import partnerov
- Export partnerov
- Archív partnerov
- FileGate
Profil a nastavenie používateľa
- Môj profil
- Profil spoločnosti
- Správa oprávnení používateľov*
- Správa sprístupnených služieb zoskupenia spoločností*
- Zmena PIN
- Prehľad autorizačných pravidiel
- Alias účtu*
- Alias spoločnosti*
- Odpojenie účtu od InBizu*
- Zablokovať prístup do InBizu*
*Nastavenia sú dostupné iba pre používateľa v roli administrátor alebo konfigurátor
Ďalšie funkcionality
Kurzový lístok
- Prehľad kurzového lístka
Notifikácie
- Nastavenie notifikácií
Reporty a dokumentácia
- Dokumenty
- Cash pooling
Ďalšie informácie a monitoring
- Čakajúce transakcie
- Odmietnuté transakcie
- Avíza
- Upozornenia o prevádzke
- Upozornenia aplikácie
- História odoslaných správ
InBiz Mobile je moderný nástroj pre vás a vašich zamestnancov dostupný pre používateľov s OTP tokenom, ktorý umožňuje na správu finančných prostriedkov a účtov vašej spoločnosti využívať smartfón alebo tablet.
InBiz Mobile:
- Umožňuje jednoduchú a rýchlu autorizáciu a odosielanie súborov s platbami
- Overovanie stavov transakcií a stavov na účtoch priamo zo svojho mobilného zariadenia
Autentifikácia a autorizácia
Služba InBiz podporuje pre autorizáciu a autentifikáciu nasledujúce typy bezpečnostných nástrojov:
- OTP token pre generovanie jednorazové hesla (OTP)
- USB kľúč pre elektronický podpis
Ak chcete používať elektronický podpis, uzatvoríme s Vami aj BancaIdentity zmluvu o poskytovaní certifikačných služieb.
Informácia o cezhraničnom prenose osobných údajov
Pri poskytovaní služieb sa predpokladá cezhraničný prenos, a to najmä do členských štátov v rámci krajín EÚ (Taliansko, Chorvátsko, Slovinsko, a Česká republika) a do ďalších krajín za podmienok stanovených v zákone o ochrane osobných údajov. Zoznam osôb, ktorým môžu byť poskytnuté údaje o vás za účelom neustáleho zlepšovania našich služieb, sa nachádza tu.
Informácia o používaní cookies
V zmysle platných Obchodných podmienok VÚB, a.s. pre poskytovanie služby InBiz klienti a používatelia služby InBiz súhlasia s používaním cookies na stránkach služby InBiz, a to na štatistické a bezpečnostné účely Banky. Zoznam používaných cookies nájdete tu.
O službu InBiz je možné požiadať na ktoromkoľvek predajnom mieste VÚB banky alebo prostredníctvom Vášho vzťahového manažéra.
Aktivácia služby InBiz prebieha dvojkrokovo. V prvom kroku po prejavení Vášho záujmu o službu, je potrebné vyplniť formuláre Žiadosti o službu InBiz. Na ich základe Vám bude v druhom kroku predložená zmluvná dokumentácia k službe InBiz a vydané bezpečnostné prvky na prihlásenie sa do služby.
Formuláre Žiadosti o službu InBiz, ktoré je potrebné v prvom kroku vyplniť:
- Vo formulári OPRÁVNENIA K SLUŽBE INBIZ určíte služby InBiz, ktoré si želáte využívať, definujete zoznam účtov spravovaných cez službu InBiz a nastavíte podpisové pravidlá na prístup k týmto účtom.
- Vo formulári ZOZNAM POUŽÍVATEĽOV K SLUŽBE INBIZ určíte používateľov služby InBiz, ich role, podpisovú skupinu a typ bezpečnostného nástroja na prihlásenie sa do služby InBiz a autorizáciu operácií v službe.
- Vo formulároch ŽIADOSŤ O NASTAVENIE OPRÁVNENÍ K SLUŽBE INBIZ – POUŽÍVATEĽ zadávate základné údaje o každom používateľovi a určujete rozsah jeho oprávnení (povolenia na prístup k jednotlivým funkcionalitám služby InBiz). Pre každého požadovaného používateľa vypĺňate samostatný formulár.
Vyplnené formuláre Žiadosti o InBiz je potrebné odovzdať na predajnom mieste VÚB banky alebo prostredníctvom Vášho vzťahového manažéra.
Na základe Vami podpísaných formulárov Žiadostí o službu InBiz VÚB banka následne pripraví zmluvnú dokumentáciu a aktivuje Vám službu InBiz podľa Vašich požiadaviek. Následne Vás bude kontaktovať zástupca VÚB banky, ktorý si s Vami dohodne termín a spôsob:
- podpísania pripravenej zmluvnej dokumentácie
- prevzatia bezpečnostných prvkov na prístup do služby InBiz používateľmi,
- pomoci pri inštalácií digitálneho certifikátu (ak ho Vaši používatelia budú chcieť využívať)
- zodpovedania Vašich prípadných otázok
Po prevzatí bezpečnostných prvkov sa môžete ako používateľ služby InBiz prihlásiť do aplikácie InBiz portál, zmeniť si kvôli bezpečnosti PIN k bezpečnostnému nástroju a naplno využívať možnosti služby InBiz. Pokiaľ chcete aplikáciu InBiz najskôr vyskúšať a pozrieť si jej možnosti, využite našu DEMO verziu.
Videonávody slúžia na bližší popis, prípadne vysvetlenie funkčností a nastavení služby InBiz, ako aj na poskytnutie základných informácií o tejto službe. Videá pozostávajú z nahratého postupu základných úkonov v službe InBiz spolu so zvukovým vysvetlením.
K dispozícii sú nasledovné videonávody:
Základné informácie o službe InBiz
Aké sú InBiz role používateľov a čo je to spoludisponovanie?
Ako sa prihlásiť s OTP tokenom?
Ako sa prihlásiť s USB kľúčom pre elektronický podpis?
Ako nájsť základné informácie o bežnom účte?
Ako vytvoriť SEPA prevod?
Ako importovať SEPA platby?
Ako autorizovať a odoslať SEPA prevod?
Ako aktivovať USB kľúč pre elektronický podpis?
Ako zmeniť PIN k USB kľúču pre elektronický podpis?
Dokumenty
- InBiz - obchodné podmienky platné od 1.10.2019
- Obchodné podmienky InBiz platné od 1.1.2019
- Obchodné podmienky pre BancaIdentity platné od 20.12.2018
- Obchodné podmienky pre InBiz platné od 20.12.2018
- Obchodné podmienky pre InBiz
- Obchodné podmienky pre BancaIdentity
- Obchodné podmienky pre InBiz platné od 20.7.2017
- Základná príručka pre prácu s aplikáciou InBiz
- Základná príručka pre prácu s aplikáciou InBiz Mobile
- Základná príručka pre prácu s aplikáciou BancaIdentity
- Podporované formáty pre import platieb a výpisy
- Návod na importovanie platobných partnerov do služby InBiz
- Návod na importovanie názvov účtov do služby InBiz
- Systémové a aplikačné požiadavky pre službu InBiz
- Podporované prehliadače
- Informácie o spracovaní bezhotovostných platieb na konci roka 2019