Kontakt Internet banking IB Search ×

Radi vám odpovieme na vaše otázky.

Pobočky

Nájdite vašu najbližšiu pobočku.

Prevody na telefónne číslo, nemusíte vedieť číslo účtu

Rýchle a jednoduché platby obchodníkom cez VÚB VIAMO aplikáciu

Vysoká bezpečnosť

Platby až do 500 € denne pre osoby aj firmy

Platiť cez aplikáciu VÚB VIAMO je rýchle a jednoduché. Stačí, ak vlastníte smartfón alebo tablet s operačným systémom Android alebo iOS a máte zriadenú službu Nonstop Banking. Službu Nonstop Banking si môžete zriadiť na ktorejkoľvek pobočke alebo online.

Ako aktivovať a zaplatiť cez VIAMO?

Do smartfónu alebo tabletu si stiahnete bezplatnú aplikáciu VÚB VIAMO.  

Google play App Store

 

  • Na portáli www.viamo.sk alebo priamo v našom Mobil bankingu alebo Internet bankingu si spárujete svoje telefónne číslo s číslom účtu vo VÚB banke a aktivujete si aplikáciu.
  • Vyberiete meno z telefónneho zoznamu alebo si navolíte priamo telefónne číslo a zadáte sumu platby.
  • Operáciu potvrdíte štvormiestnym PIN kódom, ktorý si zvolíte pri aktivácii aplikácie.
  • Príjemca dostane SMS o zaslaní platby. Ak je klientom VÚB banky a je registrovaný vo VIAMO, platba mu bude pripísaná na účet okamžite. V prípade, že má účet v inej slovenskej banke, s finančnou čiastkou bude môcť narábať najneskôr druhý pracovný deň. Adresátovi, ktorý nie je registrovaný vo VIAMO, príde notifikácia o tom, aby si zaregistroval účet na príjem peňazí.

NOVINKA - Cez VIAMO už aj firmám!

VÚB VIAMO je možné použiť už aj na jednoduché a rýchle platenie za tovar alebo služby. Na zadanie platby nepotrebujete poznať identifikačné údaje obchodníka.

Možnosti platenia obchodníkom

  • Platba naskenovaním QR kódu

    v e-shopoch alebo pri doručení tovaru kuriérom na dobierku môžete platiť pomocou VIAMO QR kódu, ktorý má v sebe uložené informácie potrebné k platbe. Aplikáciou VÚB VIAMO stačí jednoducho nasnímať QR kód a platbu potvrdiť PINom.
  • Platba z mobilného webu

    ak nakupujete v e-shopoch zo svojho mobilného zariadenia, ste pri platení presmerovaný do aplikácie VÚB VIAMO s predvyplnenou platbou. Nákup uskutočníte tak, že transakciu potvrdíte VIAMO PINom.
  • Platba z menu aplikácie VIAMO

    prispieť na dobrú vec, či zaplatiť koncesionárske poplatky môžete aj priamo z menu vo VIAMO aplikácii. Zvoľte platbu zo zoznamu, vyberte organizáciu a sumu a platbu potvrďte VIAMO PINom.

Najčastejšie kladené otázky

Ako začať používať službu VÚB VIAMO?

Podmienkou používania aplikácie VÚB VIAMO je smartfón alebo tablet s operačným systémom Android, iOS.

  • Do smartfónu alebo tabletu si stiahnete bezplatnú mobilnú aplikáciu VÚB VIAMO.
  • Na portáli www.viamo.sk si prepojíte svoje telefónne číslo s číslom účtu vo VÚB banke a aktivujete si aplikáciu.
  • Vyberiete meno z telefónneho zoznamu alebo si navolíte priamo telefónne číslo a zadáte sumu platby.
  • Operáciu potvrdíte štvormiestnym PIN kódom.
  • Príjemca dostane SMS o zaslaní platby. Ak je klientom VÚB banky a je registrovaný vo VIAMO službe, platba mu bude pripísaná na účet okamžite. V prípade, že má účet v inej slovenskej banke, s finančnou čiastkou bude môcť narábať najneskôr druhý pracovný deň. Adresátovi, registrovanému vo VIAMO službe, príde len notifikácia o prevode.

Ako prijať platbu cez službu VÚB VIAMO, ak nie ste zaregistrovaný?

O prijatí platby sa neregistrovaný príjemca dozvie z SMS správy, kde nájde inštrukcie na vyzdvihnutie peňazí.

  • Na stránke www.viamo.sk si vyberiete možnosť prijať peniaze.
  • Vložíte svoje telefónne číslo a číslo účtu.
  • Prijatie platby potvrdíte SMS kódom.

Môžem používať VÚB VIAMO aj na viacerých zariadeniach?

Pokiaľ vlastníte 2 mobilné zariadenia, napr. smartfón a tablet súčasne, môžete si aplikáciu jednoducho nainštalovať do každého zariadenia a prepojiť s tým istým bankovým účtom.

Sú platby cez VÚB VIAMO bezpečné?

VIAMO PIN kód
Každú platbu cez VIAMO aplikáciu je potrebné potvrdiť PIN kódom, ktorý si definujete pri jej aktivácii. V záujme vašej bezpečnosti neodporúčame PIN kód obsahujúci napr. dátum vášho narodenia alebo PIN kód typu 111, 1234 a podobne. PIN si pamätajte, nikdy nezapisujte na miesta dostupné iným osobám. Po treťom chybnom zadaní PIN kódu sa aplikácia deaktivuje.

Čo robiť v prípade odcudzenia smartfónu alebo tabletu?

Ak stratíte alebo vám bol ukradnutý telefón s aplikáciou VÚB VIAMO, čo najskôr musíte zablokovať službu vo svojom profile na portáli my.viamo.sk alebo cez službu Kontakt VÚB banky.